Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar
Rawatan Dadah Secara Islam

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang



Mengatasi Masalah Diabetes

Rawatan Kencing manis atau diabetes

Produk Kesihatan Untuk Lelaki


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Tuan Ibrahim boleh kecewakan penyokong?

DAP 'keras kepala' dan mahu jadikan Hadi Awang sebagai alasan?

Apa salah Kit Siang?

Pecat Najib atau Muhyiddin?

PM ‘dera’ emosi umat Islam

Pulau Bidong sebagai pusat perlindungan pelarian Rohingya

Azeez patutnya ke Nepal

Pelarian Rohingya, Malaysia wajar bertindak segera

Apa salah Kit Siang?

Taktik Dr Mahathir
Semua...
Penulis Tamu

Alamak...Penjara Tiga Tahun Tuu!!

RMK11: Sudut pandang rakyat

Label: Antara benar dan batil

Najib rebuts

Reputasi Pendikar Amin sudah rosak

Najib tak mungkin percaya Pandikar lagi

‘Jangan kacau teloq aku’

Kenapa saya cabar presiden PAS

Hukuman mati terhadap Morsi, Malaysia perlu bersuara

Apakah Mahathir akan isytihar keluar Umno?
Semua...
Open Artikel

NGO jadi liabiliti kepada UMNO

Apa yang kecoh isu PM vs TPM?

Tak perlu puji, tapi jangan cemuh Rosmah

Anekdot untuk anak muda Umno

Konflik paling getir Pas dalam sejarah

Sedarlah Umno, Rompin dan Permatang Pauh sudah beri ‘isyarat’ berjaga-jaga

Bubar Parlimen pilihan terbaik Umno terus berkuasa?

Bolehkah BN mengharapkan pengundi Cina?

Apa nak jadi dengan Umno?

Tentang hudud, MCA, Gerakan dan DAP yang seumpama itik tempang
Semua...
Kritikan

Menunggu Hadi bertemu pemimpin Pakatan

Pimpinan Pakatan Rakyat Lemah, Tidak Matang & Tak sepakat

Perangai politik buruk presiden PAS

Adakah Pakatan penuhi aspirasi rakyat

Padan muka PAS ditipu hidup hidup oleh Umno!

Fahami luahan ahli, jangan tuding jari

PAS oh PAS

Anak Muda Baru Bersusuh

Malangnya Nasib Parti PAS ..

Hadi akan u-turn lagi
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: levaniok123
New Today: 0
New Yesterday: 13
Overall: 23534

People Online:
Visitors: 257
Members: 0
Total: 257
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily.Net :: View topic - Ekspo Perdagangan Islam Kelantan lebih kurang mcm KPOP.
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Ekspo Perdagangan Islam Kelantan lebih kurang mcm KPOP.

 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Agama, Amalan & Kepercayaan
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Abg_MatInd
Senior Member
Senior Member


Joined: Sep 19, 2011
Posts: 1042
Location: Kalau anda gumbira bunyi "lembu"... Moooo Moooo

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 2:41 pm    Post subject: Ekspo Perdagangan Islam Kelantan lebih kurang mcm KPOP. Reply with quote

Akan ada yang menemplak tajuk ni..kahkahkahkah..
Kalau pandai lah... cuba halusi gambar2 ini..






























Islam apa ini??










Ni kot Tuan Guru Dato' Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat singgah naik moto. Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Gambar khomeni pun ada.. Dahsyat-dahsyat-dahsyat









Bismillah.

Sebelum ni, kelantan ingin menganjurkan ekspo kebudayaan Iran. Disebabkan mendapat bantahan ramai, ekspo itu dibatalkan.

Pada hari jumaat lalu, saya berkesempatan pula untuk hadir ke ekspo Perdagangan Dunia Islam dan Konvensyen Halal berasaskan Dinar dan Dirham yang diadakan di perkarangan Stadium Sultan Muhd IV di Kota Bharu. Program ini banyak kebaikannya, al-Hamdulillah.

Tetapi ada satu perkara yang sangat menyedihkan dan membimbangkan saya.

Persoalan : Adakah prog ini kesinambungan daripada ekspo kebudayaan Iran yang dibatalkan tempoh hari?

Kenapa dipersoalkan? Sebab dalam khemah utama, 85% daripada gerai pameran tersebut adalah daripada Iran. daripada negera lain,mungkin buka satu gerai sahaja.tapi daripada Iran, lebih 20-30 gerai.

Kenapa perkara ini menjadi isu? sebab kedatangan Iran dalam bentuk perkongsian budaya dalam negara kita adalah sebahagian dari agenda penyebaran fahaman syiah di Malaysia.

Lihat gambar yang diupload. batu biru alas kepala.terdapat juga gambar khomeini (sesetengah pensyarah azhar menggelarnya laknatullah) digantung di dinding dinding gerai mereka. Buku buku fahaman syiah juga didapati di gerai gerai tersebut.Ada juga halaman yang menyebut tanah suci islam 4 (kalau mengikut mazhab sunni,hanya 3) iaitu tambahan masjid di kufah.

Lebih menyedihkan, sewaktu saya disitu,terdapat orang melayu bersembang dengan orang iran tersebut dengan bahasanya.kawannya pula (melayu lagi satu) sedang terangkan kat beberapa hadirin bahawa isu syria hanyalah isu yang dimomokkan oleh Amerika,cerita tentang pembunuhan sebenarnya tidak berlaku (kononnya) dll.Padahal kita punya bukti.

Apa semua ni!?

Hari ini, fahaman sesat syiah sudah mula merebak dikalangan orang islam di malaysia.Ia disebar dengan cara yang sangat licik dan halus.Mula mula,ditunjukkan Iran,khomeini dan ahmadinejad kononnya sbg hero umat islam.atau dibiuskan melalui cinta ahlul bait tetapi berlebih lebihan terhadap Ali dan meremehkan para sahabat r.a yang lain.kemudian barulah fahaman itu diserap masuk dengan lebih mendalam.

Dan bagi mereka yang cetek ilmu agama dan dunia luar,pastinya mereka terikut-ikut rentak permainan syiah ini.

Sebagai seorang Muslim dan anak Kelantan,saya merayu kepada pemimpin Islam di Kelantan agar mengadakan tindakan terhadap ekspo itu,samada menghentikannya atau menutup gerai gerai dari Iran.

Saya juga menyeru umat islam seluruhnya supaya mendedahkan siapa sebenarnya syiah kepada mereka yang tak tahu akan mereka.dan,menghentikan sikap mengagung-agungkan Iran dan khomeini sebagai hero umat islam kerana kita tahu lakonan yang dilakukan mereka.

tolong semua.

Wallahu Gholibun 'ala amrihi walakinna aktharannasi la ya'lamun.
Dan Allah akan sentiasa memenangkan urusanNya akan tetapi kebanyakan manusia itu tidak mengetahui.Wallahualam.
Back to top
View user's profile Send private message
Abg_MatInd
Senior Member
Senior Member


Joined: Sep 19, 2011
Posts: 1042
Location: Kalau anda gumbira bunyi "lembu"... Moooo Moooo

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 2:43 pm    Post subject: Reply with quote

Nik Abdul Aziz Nik Mat
KENYATAAN MEDIA

Saya dimaklumkan bahawa terdapat bahan-bahan berunsur Syiah yang dipamerkan di Ekspo Perdagangan Dunia Islam 2012 yang sedang berlangsung di perkarangan Stadium Sultan Muhammad IV pada masa ini. Bagi pihak kerajaan negeri Kelantan, saya ingin melahirkan rasa dukacita yang teramat sangat di atas sikap peserta ekspo yang nyata sekali tidak menghormati sentimen umat Islam tempatan yang berpegang dengan akidah Ahlus Sunnah Wal Jamaah.

Justeru, saya telah mengarahkan agar pihak urusetia memastikan semua bahan-bahan ini diturunkan serta merta dengan seberapa segera serta memastikan perkara ini tidak berulang. Saya merakamkan terima kasih kepada semua pihak yang bertindak segera di dalam memaklumkan perkara ini kepada pihak urusetia khususnya serta pihak kerajaan untuk tindakan.

Pada saya, urusan akidah ialah perkara yang tiada tolak ansur.


Salam hormat,


(DATUK BENTARA SETIA HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT)

Bertarikh : 28 Rajab 1433 H bersamaan 18 Jun 2012

Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kedi
Member
Member


Joined: May 07, 2012
Posts: 491

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 3:06 pm    Post subject: Reply with quote

Antara festival kebudayaan Iran dgn festival pakaian islam yg dianjurkan rosmah tempohari mana lebih teruk sesatnya?
Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9602
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

Kedi wrote:
Antara festival kebudayaan Iran dgn festival pakaian islam yg dianjurkan rosmah tempohari mana lebih teruk sesatnya?





Dirasmikan oleh Hajah Rosmah ...



Dunia kebudayaan Iran sudah jelas di mata dunia ... dan bagi penganut islam ... anutan syiah sudah jelas amalan penduduk Iran ... tapi budaya islam 1Malaysia yang dibawa dan dianut oleh Hajah Rosmah .... lintang pukang ..... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
azanizam
Moderator-W
Moderator-W


Joined: May 07, 2009
Posts: 9365
Location: k kemuning s alam

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

yg baik itu terlalu banyak cacat celanya.. yg buruk dan menghina ISLAM baik saje dimata mereka..
Back to top
View user's profile Send private message
Abg_MatInd
Senior Member
Senior Member


Joined: Sep 19, 2011
Posts: 1042
Location: Kalau anda gumbira bunyi "lembu"... Moooo Moooo

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 8:57 pm    Post subject: Reply with quote

Baru ku tahu, isu syiah, terpencil kat Malasia. Laughing Laughing

Isu akidah lagi bahaya dengan cara suntikan yg halus. Isu hajjah rosmah, diselitkan yg terang 2 salah memang nampak dengan jelas. Isu syiah ini, adalah jarum halus yang bahaya utk ASWJ.
Back to top
View user's profile Send private message
nurulhaq
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 20, 2009
Posts: 1084

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 10:19 pm    Post subject: Reply with quote

Isu Syiah memang isu serius aqidah kita umat Islam Sunni di Malaysia.
Pameran ini pun untuk pameran...
cuma pengetahuan..
bukan ikutan...
perkongsian pengetahuan budaya antara malaysia dan iran(parsi)..
kelantan cuba untuk menjalin hubungan baik dengan Iran..bukan untuk jadi Iran...
Najib x berani nak berbaik ngan Iran sebab lebih takutkan Amerika daripada takutkan Allah.. itu lagi ganggu Aqidah...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Agama, Amalan & Kepercayaan All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com