Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar


Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Kita bertuah jika ramai macam Timmy Say

Masa yang sukar bagi Pakatan tahun ini

Turunkan harga minyak sekarang

Politik silap pertikai fatwa haram SIS

Perkampungan nelayan, harga barangan dan GST

Rasuah dan tragedi Cameron

Episod seterusnya drama bersiri tahunan PAC

Selesaikan kemelut di meja rundingan

Tiada toleransi terhadap ketirisan, kerakusan dan penyelewengan

Umno ‘out of the box’
Semua...
Penulis Tamu

Apa Kata Jika Mahathir Boikot Perhimpunan Agung UMNO Tahun Ini?

Azmin perlu jelas tentang pembayaran gergsi

Ahli Pas perlu beretika menggunakan media baru

Agenda Melayu yang Gagal

Kalau Khalid Ibrahim terkejut pampasan RM2.5 juta, rakyat lagi terkejut

Akhirnya Bible dipulangkan, dimana NGO kodok?

Berat 66

Ketika Najib Makin Diasak, Projek Bodek, Puji Dan Puja Turut Juga Bermula

Tunku yang saya kenali

Pemimpin Umno sendiri tolak laungan ‘kesederhanaan’ Najib
Semua...
Open Artikel

Umno bakal terima padah jika terus abai pemikiran bandar mahasiswa

Pastikan Bajet benar-benar sampai kepada rakyat

Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih

Peguam Negara yang buat keputusan tidak dakwa Ibrahim Ali

Umno masih tidak sedar diri

Surat terbuka kepada Pak Lah

Malaysia boleh, menghasut atau tidak?

PM Najib Mesti Dengar Cakap Idris Jalal

Kedegilan politik PKR dan DAP

Putrajaya perlu ‘political will’ pulihkan MAS
Semua...
Kritikan

Apa kerja PAS hari ini?

Elok Nik Abduh tumpu AJK PAS Pusat, MP Pasir Mas saja

Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Tindakan keluar Dewan Bukan Sifat 0rang Beradab

Krisis identiti dalam PAS

Katanya racun ditelan jua

PAS - Pemimpin Berfikiran "Usang' Harus Undur

PAS Mengamalkan "Realpolitik" Untuk Mencapai Hasratnya

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: mohdgazali50
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23201

People Online:
Visitors: 193
Members: 0
Total: 193
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Detikdaily.Net :: View topic - Penghapusan Tulisan Jawi !
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log In Semak PMLog In Semak PM   Log inLog in 

Penghapusan Tulisan Jawi !
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
paktani
Junior Member
Junior Member


Joined: Aug 09, 2009
Posts: 276

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 9:14 am    Post subject: Penghapusan Tulisan Jawi ! Reply with quote

Berikut adalah gbr2 Ustazah PAS: Theresa Kok( DAP)






JOM ! PAKAT2 HAPUSKAN TULISAN JAWI !

HIDUP RAKYAT!





" ptuuii tulisan jawi ! "
Back to top
View user's profile Send private message
Teluk_Blangah
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 24, 2009
Posts: 2281

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 9:25 am    Post subject: Re: Gempar! Gambar yg mmbuatkan pencacai UMNO dengki ! Reply with quote

Tulisan jawi mesti dipertahankan tak kira PAS atau UMNO..... Cool
Back to top
View user's profile Send private message
im
Junior Member
Junior Member


Joined: Oct 04, 2009
Posts: 398
Location: bumi serambi mekah

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 9:40 am    Post subject: Reply with quote

siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...
Back to top
View user's profile Send private message
grymlock
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Feb 15, 2009
Posts: 5989

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 9:56 am    Post subject: Reply with quote

im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
paktani
Junior Member
Junior Member


Joined: Aug 09, 2009
Posts: 276

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:10 am    Post subject: Reply with quote

grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?
Back to top
View user's profile Send private message
chingkoq
Moderator
Moderator


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 8327
Location: Calon BN DUN Melaka..hehehe

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:10 am    Post subject: Reply with quote

ahli umno ada yang tak masuk jawi lagi...mau bising pasal jawi....

teringat ghazali jawi..... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
mYc3c
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 15, 2009
Posts: 1964

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:25 am    Post subject: Reply with quote

Skrg mau cerita kaa.. Rolling Eyes .. lebih 50thn pegang kuasa apa cerita..huhu.
Back to top
View user's profile Send private message
grymlock
Super Moderator
Super Moderator


Joined: Feb 15, 2009
Posts: 5989

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:27 am    Post subject: Reply with quote

paktani wrote:
grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?


kalau2 ni tak payah jawablah, tak ada siapa yang nak haramkan al-quran bila Islam tu kuat. Nampak sangat paktani ni berfikir cara bodoh! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
hantu_air
Member
Member


Joined: Oct 21, 2009
Posts: 835

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Dalam sejarah Malaysia, Tan Sri Khair Johari- masa tu Menteri Pelajaran Malaysia, zaman Tunku Abd.Rahman, yg bertanggungjawab menghapuskan tulisan jawi...

Tan Sri Khair Johari tu dtgnya dari parti mana? DAP ke umNO????

Sendiri mau ingatlah syeikh....
Back to top
View user's profile Send private message
dulu_umno
Member
Member


Joined: May 06, 2009
Posts: 797
Location: Dulu kat PWTC, sekarang TAKE BEER!

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

grymlock wrote:
paktani wrote:
grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?


kalau2 ni tak payah jawablah, tak ada siapa yang nak haramkan al-quran bila Islam tu kuat. Nampak sangat paktani ni berfikir cara bodoh! Smile


hahahaha

paktani guna bahasa politik weh...

korang kena paham tu..

bodo punya orang..
Back to top
View user's profile Send private message
umau
V.I.P Member
V.I.P Member


Joined: Apr 21, 2009
Posts: 9588
Location: Negeri lagenda .. Hang Jebat

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jawablah ... depa dah guna semangat 1Malaysia .... buatlah lagi slogan ... 1Malaysia ...

Jangan jelous pulak ....

Lagi bertambah sembablah nak jawab ... jangan salahkan depa ...
Back to top
View user's profile Send private message
kutai
Senior Member
Senior Member


Joined: Nov 04, 2009
Posts: 1311

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:50 pm    Post subject: Re: Gempar! Gambar yg mmbuatkan pencacai UMNO dengki ! Reply with quote

paktani wrote:
Berikut adalah gbr2 Ustazah PAS: Theresa Kok( DAP)






JOM ! PAKAT2 HAPUSKAN TULISAN JAWI !

HIDUP RAKYAT!





" ptuuii tulisan jawi ! "



la! Pak tani nika? Aku ingat siap. tak pa tak pa sial! Next
Back to top
View user's profile Send private message
kutai
Senior Member
Senior Member


Joined: Nov 04, 2009
Posts: 1311

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:53 pm    Post subject: Reply with quote

paktani wrote:
grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?



Salah kan ameno jugalah selam 50 tahun perintah apa yang ko orang buat? Asyik makan baja taik sepol je keja ko pak tani kih kih kih kih next sial
Back to top
View user's profile Send private message
therockns
Junior Member
Junior Member


Joined: Oct 10, 2009
Posts: 253

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

paktani wrote:
grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?


paktani ni????!! kakakakakka

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
triple_j
Senior Member
Senior Member


Joined: Apr 18, 2009
Posts: 1133
Location: Victory for Arsenal this season!

PostPosted: Tue Dec 15, 2009 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

paktani wrote:
grymlock wrote:
im wrote:
siapa yg hapuskan tulisan jawi??? UMNO lah...


Adakah umngok serius nak pertahankan jawi? Dah ada ke dalam perlembagaan untuk mengekalkan atau melaksanakan tulisan jawi secara lebih bersepadu ke seluruh negara di semua papan iklan seganding dengan tulisan rumi, cina dan tamil?

Jawabnya ....tidak ada pun sejak merdeka sehingga kini. Kenapa marah sangat bila Teressa hanya tidak mengunakan tulisan jawi itu di beberapa papan tanda jalan? Dia ada sebab. Tetapi umngok ada sebab ker kenapa tidak melaksanakan tulisan jawi ini sejak dulu?

Fikir2kanlah...


Kalau theresa menharamkan al-quran pulak, nak salahkan UMNO jgak ke?


ni bkn kalau, tetapi fact. so bagaimana pula?

tulisan jawi dipadamkan di beberapa papantanda marah. tapi bila mca kata msia negara sekular dan bantah hukum hudud?

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Detikdaily.Net Forum Index -> Politik Semasa All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com