Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar


Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Umno tersenyum riang apabila Najib kekalkan Akta hasutan

Ustaz/ustazah ekspres: Kritikkan terhadap ucapan Masyitah

Perhimpunan Agung Umno di hujung kuasa

Mimpi ngeri gabungan Umno-PAS

Betullah petua Dr M

Kita bertuah jika ramai macam Timmy Say

Masa yang sukar bagi Pakatan tahun ini

Turunkan harga minyak sekarang

Politik silap pertikai fatwa haram SIS

Perkampungan nelayan, harga barangan dan GST
Semua...
Penulis Tamu

Presiden Umno mungkir janji dan tiada pendirian

Pembohongan Umno

Pengekalan Akta Hasutan Demi Untuk Najib Selamatkan Diri

Muhyiddin Minta Pemilihan UMNO 2016 Tidak Ditangguhkan Lagi, Beranikah Najib?

5A di alam barzakh

Tak akan naik MAS

Najib bagi mesej untuk singkir Muhyiddin?

Penyaluran BR1M wajar diberi pada suri rumah

Selamat bersidang Umno – Dr Mahathir Mohamad

Ayahanda perlu tahu cerita ini
Semua...
Open Artikel

Umno terus diketepikan dengan Pakatan terus cuba berubah

Umno bakal terima padah jika terus abai pemikiran bandar mahasiswa

Pastikan Bajet benar-benar sampai kepada rakyat

Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih

Peguam Negara yang buat keputusan tidak dakwa Ibrahim Ali

Umno masih tidak sedar diri

Surat terbuka kepada Pak Lah

Malaysia boleh, menghasut atau tidak?

PM Najib Mesti Dengar Cakap Idris Jalal

Kedegilan politik PKR dan DAP
Semua...
Kritikan

Apa kerja PAS hari ini?

Elok Nik Abduh tumpu AJK PAS Pusat, MP Pasir Mas saja

Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Tindakan keluar Dewan Bukan Sifat 0rang Beradab

Krisis identiti dalam PAS

Katanya racun ditelan jua

PAS - Pemimpin Berfikiran "Usang' Harus Undur

PAS Mengamalkan "Realpolitik" Untuk Mencapai Hasratnya

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: mohdgazali50
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23201

People Online:
Visitors: 248
Members: 1
Total: 249

Online Now:
01: _MYGB viruscom
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Iklan Berbayar Utama



- 1 lagi ruang iklan kosong di sini -


:: Notis Utama ::

PERHATIAN
 

Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau sumbangan artikel bolehlah
email terus kepada webmaster.detik@gmail.com

Ikuti perkembangan politik di negeri utara di laman web Warta Utara Online   

   :: DAFTAR AHLI DI SINI ::

Sila klik


Forum Detikdaily

Forum/Topik  Balas   P.Akhir   Lihat 
   Makluman & Info untuk tindakan WM, Mod atau Forumer - - -
   Mesti Baca Salahlaku Para Forumer... - - -
   Apa salah jadi ustaz dan ustazah ekspres? 3 viruscom 81
   Jahat betul Cina Pulau Pinang 4 viruscom 188
   Tgk berape org berani tegur pemimpin pd PAU esok.... 2 oktqmail 232
   Indonesia bakal negara pengeluar ikan terbesar. 0 21Halim 89
   Eh.. Rakan Anwar Ibrahim pun main rasuah juga 3 21Halim 274
   TERMURAH DI MALAYSIA!!_Susu Kambing Asli + Madu Lebah 2 anjang 355
   Bajet Selangor 2015 8 21Halim 204
   Nak ker pilih jika jadi parti politik pru 14 ?.... 1 21Halim 189
   Ubn x mampu tandingi PR.... 5 21Halim 414
   MB Baru Selangor.. 201 21Halim 6961
   Bajet Johor 2015 3 jambu_banyu 364
   Cuba kekawan belek-belek harga petrol RON95 & RON 97.... 7 jambu_banyu 777
   Kelantan x mampu tampung perbelanjaan - Mustapa Mamat. 1 juang1430 294
   Apabila Anwar bersuara 9 mongol 1448
   Sultan terpaksa BERSUARA....... 4 21Halim 605
   KWSP tak cukup duit? 1 jambu_banyu 484
   Harga Runtuh!!_PENAPIS AIR TERSOHOR DR.JABBAR 0 anjang 361
   Al Qaeda dan ISIS...Siapa mereka? 57 ayra_j 4927
   Apa akan berlaku sekiranya Anwar bersara atau dipenjara? 12 viruscom 1491
   Siapa kata rege minyak naik tak affect kos?tengok ni apa jdi 5 kimi 1863
   ©KISAH SI BONGSU - Dari Diari Sebuah Kehidupan 706 Ziarahmenilai 206110
   Kera jahanam merompak lagi!!.. Kali ni melalui TM 2 juang1430 1322
   Sah lubang anu Sayfool masih teruna! 4 juang1430 1474
   Daulat AMNU & Kera jahan nam!.. Harga petrol naik lagi 30 juang1430 1477
   Mengapa gunakan barang tiruan? 9 21Halim 431
 

LIKE Facebook DD


Berita Terkini


Harga Petrol Dijangka Turun Tiga Atau Empat Sen Seliter

PAU 2014: Ketua Umno Bahagian Cheras Gesa Shahrizat Letak Jawatan

Selcat sedia siasat isu pampasan RM2.3 juta

TLDM Patahkan Aktiviti Mencuri Khazanah Kapal Perang

Perwakilan: 'Atas cakap lain, bawah cakap lain'

Hishammuddin Rais tuntut Najib henti video kait dirinya dengan Akta Hasutan

Menteri: Tukar nama jalan bukan permintaan Majlis Raja-Raja

Isu Banggol Donas: Kezaliman yang wajar dihentikan

Apakah Mashitah ingin lihat artis-artis kita terus hanyut?

Adakah mengkritik Umno kini akan dilabelkan sebagai menghasut?
Semua...

"Tangan Ghaib" Memecah- Belahkan Perpaduan Kaum Di Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Abu Hassan Adam

Aku nampak semacam ada ‘tangan ghaib’ yang cuba memecah-belahkan perpaduan rakyat di Negara ini. Lepas satu timbul pula satu lagi yang berunsur memecah-belahkan perpaduan rakyat. Dan yang agak pelik juga pada pandangan mata aku ialah seolah-olah kerajaan semacam tidak peduli tentang perkembangan yang berlaku di hadapan mata itu. Hendak aku katakan yang kerajaan tidak sedar tentang wujud keadaan sedemikian, tidak pula ada bukti kukuh yang boleh menyokong kenyataan  itu. Tetapi nampak semacam begitu. Mungkinlah akau tersilap membuat anggapan sedemikian.

Seterusnya... | 7447 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 148 kali

Umno tersenyum riang apabila Najib kekalkan Akta hasutan

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Hazlan Zakaria

Sebagai editor saya terbentur ke saya, pada masa-masa agak literal seperti bagaimana rakyat sedang mengambil ia daripada kerajaan Umno-BN menguasai diterajui dulu Kini dan selamanya, apabila anda ASSUME, anda membuat ASS satu daripada U dan ME.

 Sesungguhnya sebagai peristiwa di sekeliling Umno opera sabun perhimpunan agung itu bersedia untuk dibentuk, dengan mengandaikan bahawa Najib akan menjaga janjinya pada Akta Hasutan membuat makhluk berkaki empat bodoh daripada kita semua.
Seterusnya... | 8237 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 78 kali

Harga Petrol Dijangka Turun Tiga Atau Empat Sen Seliter

Approved by: paktam
Topik: Berita
KUALA LUMPUR: Pengguna tempatan berharap bukan sahaja harga petrol lebih rendah, malahan caj pengangkutan serta barangan dan perkhidmatan lebih murah berikutan penurunan harga minyak di pasaran global dan pemansuhan subsidi bahan api bermula Isnin ini.
Seterusnya... | 2795 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 127 kali

Umno: Gen X, Y, ‘Zzzz’

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh ABDUL JALIL ALI

MELIHAT dari luar lingkungan – dan bukan orang parti – saya tidak teruja lagi kepada cakap-cakap mengenai usaha meremajakan Umno. Tidak juga saya berasa pelik apabila mendengar seruan berdegar-degar untuk transformasi parti.

Semua orang tahu ini benda lama yang diulang ungkit setiap kali perhimpunan agung parti terbesar orang Melayu itu. Oleh sebab sudah kerap sangat disebut – dengan nada dan istilah-istilah berbeza – orang sudah tidak prihatin lagi.

Seterusnya... | 5087 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 84 kali

Pembohongan Umno

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Lim Guan Eng

Perhimpunan Agung Umno (PAU) patut berhenti mencipta pembohongan demi menimbulkan kebencian agama dan kaum terhadap orang bukan Melayu dan bukanIslam, tetapi sepatutnya memberi tumpuan kepada kesusahan ekonomi yang melanda rakyat Malaysia dan berbahas tentang bagaimana Jho Low seorang pemuda Malaysia boleh menjadi begitu kaya sehingga boleh menderma sebanyak AS$25 juta kepada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

Seterusnya... | 6331 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 480 kali

UUcapan dasar Najib kering dengan idea pembaharuan

Approved by: paktam
Topik: Umum
Oleh Mohd Sayuti Omar

Sayang seribu kali sayang, selama hampir satu jam mendengar ucapan Najib menerusi televisyen, tidak ada apa-apa yang menarik diperkatakan Najib yang boleh saya kutik untuk membuat penilaian semula atau meletakkan Umno dilandasan perubahan daripada apa yang ada hari ini.

Saya kira akan ada beberapa pembaharuan atau aspirasi merangsangkan yang diunjurkan oleh Najib baik untuk masa depan Umno yang kian defisit kepercayaan, ataupun dalam usaha memartabatkan bangsa Melayu, bahasa Melayu dan juga agama Islam yang menjadi tunjang diperjuangkan parti itu. Tidak ada.

Seterusnya... | 5504 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 249 kali

5A di alam barzakh

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh NASRUDIN HASSAN

1. Perasaan ibubapa dan anak-anak bercampur baur. Ada yang menangis terlalu gembira dan puas hati di atas usaha gigih selama ini akhirnya berbaloi dengan pencapaian 5A UPSR. Sementara di satu sudut lain pula kedengaran esakan tangis hiba atas kegagalan meraih 5A. Namun kelihatan juga wajah-wajah selamba rock yang langsung tidak kisah dengan pencapaian diperolehi. 5A ke, 2A ke, 5C ke, semuanya tidak jadi hal kepada mereka. Begitulah ragam manusia secara keseluruhannya.

Seterusnya... | 6056 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 248 kali

Pak Samad ‘naif dan buta’?

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Rozhan Othman

Abraham Maslow pernah menyebut “Apabila alat yang anda miliki hanyalah pemukul, anda akan menganggap semua yang lain sebagai paku (untuk diketuk)”.

Perumpamaan ini juga boleh digunakan dalam meneliti gelagat orang dalam berhujah. Orang yang berilmu akan berhujah menggunakan ilmu, fakta dan hujah empirikal.

Seterusnya... | 5012 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 715 kali

Subsidi hapus, lepas ini apa pula?

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh HAMBALI AKRAM

SELEPAS puas berpencak silat, akhirnya subsidi petrol dihapuskan dan bermula 1 Disember 2014. Harga bahan bakar ini akan mengikut harga semasa dunia. Begitulah khabarnya kepada kami rakyat Malaysia yang tidak berapa faham sangat tentang permainan harga minyak ini.

Bagi rakyat seperti saya, yang lebih penting ialah harga bahan bakar ini mestilah tidak membebankan kehidupan rakyat secara keseluruhannya, tidak kira ada subsidi atau tidak

Seterusnya... | 2320 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 403 kali

Tak akan naik MAS

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Subky Latif

JIKA boleh saya dan anak-anak saya tidak akan naik MAS baik dalam negeri mahu pun di luar negeri. Bukanlah tiada rasa kasih atas apa saja kepunyaan nusa, tetapi saya amat kecewa, saya dan sekalian penumpang khususnya Islam telah diperdaya oleh MAS.
      
Tanpa diketahui setiap kali saya menaiki MAS, ia telah mengenakan sebahagian daripada tambang saya bagi menyediakan arak bagi yang mentedarah arak dalam pesawat itu.

 

Seterusnya... | 4503 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 445 kali

Kalau semasa pemerintahan Jepun boleh makan ubi kayu, kenapa sekarang tidak bole

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Aspan Alias

Apakah hasil Perhimpunan Agung UMNO 2014 perolehi? Jawapannya semua tahu. UMNO tetap sama…sama keadaannya seperti sebelum Perhimpunan Agung itu. Kalau ada pun hasilnya ia tidak begitu diminati oleh rakyat yang tidak suka dan gemar dengan Akta Hasutan 1948 di kekalkan. Ya, itu sahaja perbezaan di antara sebelum dan selepas Perhimpunan Agung itu.

Seterusnya... | 9486 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 127 kali

Presiden Umno mungkir janji dan tiada pendirian

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa

Merujuk Presiden Umno dalam ucapannya semasa Perhimpunan Agung Umno hari ini, bahawa Akta Hasutan 1948 akan dikekalkan untuk penambahbaikan, saya melahirkan rasa kesal dengan kenyataan tersebut.

Seterusnya... | 2566 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 140 kali

PAU 2014: Ketua Umno Bahagian Cheras Gesa Shahrizat Letak Jawatan

Approved by: paktam
Topik: Berita
KUALA LUMPUR: Ketika Presiden Umno menggesa ahli parti agar bersatu pada Perhimpunan Agung Umno, seorang Ketua Umno Bahagian melahirkan rasa kurang senangnya terhadap Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil. 

 

Seterusnya... | 3200 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 211 kali

Ustaz/ustazah ekspres: Kritikkan terhadap ucapan Masyitah

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Mohamad Zuhdi Mat Piah

Saya sudah dengar dan perhatikan ucapan Datuk Dr Masyitah Ibrahim  berkaitan ustaz ekspres dan ustazah jadian.Bagi saya, ucapan tersebut sangat dangkal dan bersifat iri hati.

Mana tidaknya, dulu Masyitah memang terkenal, boleh dikatakan semua daerah menjemputnya utk forum ceramah dan sebagainya, tak cukup dengan itu, radio tv semua dijelajahnya.

Seterusnya... | 2880 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 1794 kali

Pengekalan Akta Hasutan Demi Untuk Najib Selamatkan Diri

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Shahbudin Husin

Secara umumnya hampir tiada yang menarik dalam ucapan perasmian Najib Razak di Perhimpunan Agung UMNO tahun ini. Isi dan isu yang ditimbulkan kelihatan lesu dan tiada yang baru.

Berbanding ucapan Muhyiddin Yassin ketika merasmikan Perhimpunan Agung Wanita, Pemuda dan Puteri sehari sebelumnya, ia jauh mengandungi isi yang menyedar dan menyegarkan seluruh ahli-ahli UMNO agar segera bangkit meneruskan perjuangan yang kian mencabar ini
Seterusnya... | 5053 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 159 kali

Muhyiddin Minta Pemilihan UMNO 2016 Tidak Ditangguhkan Lagi, Beranikah Najib?

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Shahbudin Husin

Ramai yang memuji ucapan Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin semasa perasmian Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri malam tadi. Ucapan beliau yang menyentuh banyak perkara dan masalah dalam parti disifatkan sebagai ucapan berterus-terang untuk memulihkan semula semangat dan kekuatan UMNO.

Seterusnya... | 6603 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 566 kali

Hijrah artis bersama PAS, apa Mashitah perlu fahami

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh DR RIDUAN MOHAMAD NOR

PAS kini telah berusia 63 tahun mempersadai perjuangan di medan dakwah, siasah dan tarbiah negara ini.

Harakatul ummah ini dengan kepelbagaian ahli terus menabur bakti di medan operasi masyarakat sehingga reputasinya dalam pelbagai sektor telah menjadi tarikan pesona untuk pelbagai pihak menyertai PAS termasuk para artis, selebriti, anak seni dan budayawan.

 

Seterusnya... | 5786 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 330 kali

Dari rakyat, untuk rakyat!

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Hanif Mahpa dan Azzan Aznan

Adakah kehadiran mahasiswa hari ini dirasai masyarakat awam? Adakah berdirinya bangunan agam universiti di tengah-tengah lautan masyarakat disedari dan dirasai oleh penduduk sekitar?

Seterusnya... | 5362 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 223 kali

Setuju teguran Tun M kepada Umno

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh ABDUL SHARIF SHUIB

SEMALAM, sekali lagi dalam blognya, Tun Dr. Mahathir meluahkan kritikan dan teguran kepada Umno. Bagi saya luahan ini bukan perkara baharu tetapi telah berulang kali telah diluahkan, namun seperti mencurah air di daun keladi.

Antara perkara yang menjadi kegusaran beliau ialah kurangnya penyertaan cerdik pandai dalam organisasi parti. Mungkin sekali imbas, pada peringkat ahli parlimen dan menteri kabinet perkara ini tidak begitu ketara, namun bagi peringkat bahagian dan kawasan teguran Tun Mahathir lebih jelas.

Seterusnya... | 2454 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 220 kali

Pelik, Adun BN tolak RM200 ribu

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh DR DZULKEFLY AHMAD

SAYA rakamkan ucapan Syabas kepada YAB MB Selangor yang membentangkan Belanjawaan Negeri yang punya matlamat yang jelas dan tidak sekadar populis, bertanggungjawab dan pruden.

1. Mengimbangi daripada anggaran bajet 2015 berjumlah RM2.422 bilion sebnyak RM1.288 bilion atau 53.19 peratus peruntukan perbelanjaan mengurus dan RM1.134 atau 46.81 peratus adalah satu pendekatan yang pruden bagi memacu kerancakan ekonomi dan kesejahteraan rakyat.

Seterusnya... | 3131 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 422 kali

Lain-lain Artikel

Friday, November 28
Muhyiddin Minta Pemilihan UMNO 2016 Tidak Ditangguhkan Lagi, Beranikah Najib?
5A di alam barzakh
Mujahid: Bagaimana pula pada 2014, Akta Hasutan jadi relevan?
Pemain Kriket Australia Maut Terkena Balingan Bola
Shisha Diharam Di Singapura
PM tunduk kepada ektrimis Umno kekal Akta Hasutan?
Hijrah artis bersama PAS, apa Mashitah perlu fahami
Thursday, November 27
Pak Samad ‘naif dan buta’?
Dari rakyat, untuk rakyat!
Subsidi hapus, lepas ini apa pula?
Setuju teguran Tun M kepada Umno
Tak akan naik MAS
Pelik, Adun BN tolak RM200 ribu
63 tahun: PAS tidak pernah khianat rakan tahaluf
PAS Sabah syor pinjaman syariah kakitangan negeri
Akta 750 rampas hak wilayah negeri
Soalan MP PAS dituju kepada PM pada hari terakhir
Perhimpunan Agung Umno di hujung kuasa
Wednesday, November 26
Kehadiran Mahathir Dalam PAU 2014 Masih Lagi 50-50
Bajet peduli rakyat Minali pamer keupayaanya jadi MB
Najib bagi mesej untuk singkir Muhyiddin?
Jangan dijadikan perhimpunan agung seperti pementasan teater percuma
Melanggar janji PM: Dua serangan daripada Zahid
UMNO gagal berubah, siapa perlu diubah?
Siapa akan dipertanggungjawabkan kerana kemusnahan alam semula jadi di Pahang?
Terjerumus dalam lembah kegilaan!
Penyaluran BR1M wajar diberi pada suri rumah
Membina jati diri muslim
Mimpi ngeri gabungan Umno-PAS
Betullah petua Dr M
Baiklah Tun M jadi perwakilan Kubang Pasu
Selamat bersidang Umno – Dr Mahathir Mohamad
Ayahanda perlu tahu cerita ini
Risalah kepada seluruh rakyat Kuala Nerus
Umno terus diketepikan dengan Pakatan terus cuba berubah
Minta maaf, ini Perhimpunan Agung Umno
Menyediakan pemimpin pelapis PAS
Hasil pertemuan PAS-Pasma dibawa ke mesyuarat Pusat
Memo bantah arak diserah kepada MAS
PAS harap Malaysia tidak jadi 'syurga' dagangan manusia
Bilakah Malaysia mahu wujudkan polis khas syariah?
MH370: Sampai Bila Nak Digantung Tak Bertali?
Lelaki Dipercayai 'Geng Mamak' Ditembak Mati, Rakan Cedera
Ucapan semangat bagi Umno tapi bosan bagi Malaysia
Presiden Umno tanya: Di mana silap kita?
Status penggunaan senjata kimia di Syria, Israel
Thursday, November 20
Asas-asas pemerintahan Islam
‘Kebiadapan kapitalis’ bakal ulangi tragedi Cameron Highlands
Bantah penjualan arak di Bangi
Peniaga Melayu sukar berniaga di bandar?

Older Articles

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Apa pandangan anda ,sekiranya hukum hudud dilaksanakan di negara kita ?

Setuju
Tidak setuju
Berkecuali/Tak kisah



Results
Polls

Votes: 494
Comments: 0
Video Terkini
test
No ratings
Views: 671
Comments: 0
20-05-2014 11:54

Serang Calon Ibu
No ratings
Views: 609
Comments: 0
20-05-2014 11:51

Media Semasa
Serang Ibu Calon

@ Detikdaily
Sketsa Semasa

Berita

Harga Petrol Dijangka Turun Tiga Atau Empat Sen Seliter

PAU 2014: Ketua Umno Bahagian Cheras Gesa Shahrizat Letak Jawatan

Selcat sedia siasat isu pampasan RM2.3 juta

TLDM Patahkan Aktiviti Mencuri Khazanah Kapal Perang

Perwakilan: 'Atas cakap lain, bawah cakap lain'

Hishammuddin Rais tuntut Najib henti video kait dirinya dengan Akta Hasutan

Menteri: Tukar nama jalan bukan permintaan Majlis Raja-Raja

Isu Banggol Donas: Kezaliman yang wajar dihentikan

Apakah Mashitah ingin lihat artis-artis kita terus hanyut?

Adakah mengkritik Umno kini akan dilabelkan sebagai menghasut?
Semua...
Kenyataan Akhbar

Penjelasan tentang fatwa pluralisme dan liberalisme

Isu Royalti Terengganu : Bagaimanakah Kesudahannya ?

Hak kebebasan beragama perlu dihormati

Kenyataan Media JUHAM

Tahniah Yb Azmin Ali , Terima Kasih Tan Sri Khalid

Tahniah Atas Perlantikan Menteri Besar Selangor

MB Selangor : Resolusi Majlis Pimpinan Pusat Keadilan

DAP beri sokongan Kepada Azmin Ali sebagai MM Selangor

Kenyataan terakhir Khalid sebagai MB Selangor

Azmin MB, Saya menerima dengan hati yang terbuka
Semua...
Surat Pembaca

Subsidi hapus, lepas ini apa pula?

Setuju teguran Tun M kepada Umno

Menteri naik gaji, rakyat naik apa?

Jangan jadikan buli sebagai budaya asrama

untuk mu khalid samad

Kes Liwat II Dari Kacamata Saya

Operasi Gempur Aurat: MCA jangan melatah

Lepas ni “belai” babi pula?

Baucer buku: Ramai tidak puas hati

untuk mu sayuti 2
Semua...
Fokus Isu

Jangan perbodoh rakyat dengan harga minyak

Pluralisme agama: Mencari pencerahan?

Rayuan Sodomi II dan pertembungan prinsip

Mampukah Azmin ubah landskap politik Selangor ?

Perang sebenar baru bermula di P Kubor

Masa depan PAS di tangan ahli PAS

Akta Hasutan ibarat lembu liar

Umno mahu Pakatan pecah, bukan UG

Siapa sebenarnya di sebalik Pasma?

Mengapa PAS latah keluar Pakatan?
Semua...
Artikel

"Tangan Ghaib" Memecah- Belahkan Perpaduan Kaum Di Malaysia

Kalau semasa pemerintahan Jepun boleh makan ubi kayu, kenapa sekarang tidak bole

Umno: Gen X, Y, ‘Zzzz’

Hijrah artis bersama PAS, apa Mashitah perlu fahami

Pak Samad ‘naif dan buta’?

Dari rakyat, untuk rakyat!

Pelik, Adun BN tolak RM200 ribu

Kehadiran Mahathir Dalam PAU 2014 Masih Lagi 50-50

Bajet peduli rakyat Minali pamer keupayaanya jadi MB

Jangan dijadikan perhimpunan agung seperti pementasan teater percuma

Melanggar janji PM: Dua serangan daripada Zahid

UMNO gagal berubah, siapa perlu diubah?

Siapa akan dipertanggungjawabkan kerana kemusnahan alam semula jadi di Pahang?

Terjerumus dalam lembah kegilaan!

Membina jati diri muslim
Semua...
Catatan Menara

Anjing-anjing dalam persuratan dan kebudayaan Melayu Islam

Arak Oktoberfest, ‘ladies night’, ibu kejahatan tragedi Oktober

Korban mendekatkan jiwa umat kepada semangat revolusi!

Melayu malas atau dimalaskan oleh Mahathir sendiri?

Sedikit cerita falsafah ‘U-Turn’ dalam Laxmana Do Re Mi

Pakatan PUTERA-AMCJA, tahaluf siyasi yang pertama?

Amalan ‘tafakur’ Islam Umno, dalam acuan Barat?

Lailatulqadar, mencerah jiwa, menurut Hamka

Ramadan bulan perjuangan ‘lelaki dari hujung kota’

Syarahan Mahathir, hudud dan banjir kilat di UIAM
Semua...
Umum

63 tahun: PAS tidak pernah khianat rakan tahaluf

Rasa kecewa itu ada - Nik Aziz

Semak kontrak tahaluf siyasi demi survival Pas

Tegur pemimpin: Jangan terlalu terbuka

Sokongan bukan Islam meningkat melalui DHPP

Jangan jadi ‘beruang pelihara’

PAS pantang diasak, pasti melawan!

Perlu pencerahan Tahaluf Siyasi

Laksana amanah jayakan perjuangan PAS

PAS tetap tahaluf siyasi dengan Pakatan Rakyat
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com