Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar


Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: kasim
New Today: 0
New Yesterday: 1
Overall: 23200

People Online:
Visitors: 449
Members: 1
Total: 450

Online Now:
01: _MYGB paktam
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Pengajaran kesederhanaan untuk Najib dari Jokowi di Indonesia

Pandangan Saya Terhadap Isu Program 'I Want To Touch A Dog'

Pakatan belum usaha baiki imej

Bukan PAS saja penghalang mengambil Putrajaya

Elok bubar saja PasMa

Mansuh Akta Hasutan tanggungjawab generasi kita

Keadilan buat rakyat atau Anwar sahaja?

Anwar 'Membakar' Diri Menerangi Rakyat Malaysia

PAS Kena Pujuk Tamrin Kembali

Harga Minyak RON97 ,Sepatutnya RM2.20 Seliter
Semua...
Penulis Tamu

Ambil Tindakan Tegas ,Yang Memperalatkan Anak Anak kecil !

Isu Kepemimpinan: Memperkatakan Sikap Melayu

Diskusi dan kritikan terhadap buku saya, satu penghormatan

Jangan harap kami berhenti

Deepavali, kemenangan atas kegelapan

Nasib Anwar Dan Kesannya Kepada Rakyat

Berani angkat BM bahasa pencerahan

Kempen ' I Want To Touch A Dog ' Dan Ulama Bagaikan Anjing

Jangan kita berbalah fasal anjing

Kempen Biarlah Munasabah
Semua...
Open Artikel

Pastikan Bajet benar-benar sampai kepada rakyat

Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih

Peguam Negara yang buat keputusan tidak dakwa Ibrahim Ali

Umno masih tidak sedar diri

Surat terbuka kepada Pak Lah

Malaysia boleh, menghasut atau tidak?

PM Najib Mesti Dengar Cakap Idris Jalal

Kedegilan politik PKR dan DAP

Putrajaya perlu ‘political will’ pulihkan MAS

Terkuburnya harapan Erdogan dalam PAS
Semua...
Kritikan

Apa kerja PAS hari ini?

Elok Nik Abduh tumpu AJK PAS Pusat, MP Pasir Mas saja

Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Tindakan keluar Dewan Bukan Sifat 0rang Beradab

Krisis identiti dalam PAS

Katanya racun ditelan jua

PAS - Pemimpin Berfikiran "Usang' Harus Undur

PAS Mengamalkan "Realpolitik" Untuk Mencapai Hasratnya

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan
Semua...
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Iklan Berbayar Utama



- 1 lagi ruang iklan kosong di sini -


:: Notis Utama ::

PERHATIAN
 

Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau sumbangan artikel bolehlah
email terus kepada webmaster.detik@gmail.com

Ikuti perkembangan politik di negeri utara di laman web Warta Utara Online   

   :: DAFTAR AHLI DI SINI ::

Sila klik


Forum Detikdaily

Forum/Topik  Balas   P.Akhir   Lihat 
   Makluman & Info untuk tindakan WM, Mod atau Forumer - - -
   Mesti Baca Salahlaku Para Forumer... - - -
   MB Baru Selangor.. 117 jambu_banyu 4517
   Apa dah jadi? 13 jambu_banyu 593
   Al Qaeda dan ISIS...Siapa mereka? 26 ayra_j 2201
   Orang ramai boleh menghasilkan minyak sendiri di blkng rumah 1 viruscom 141
   Benar jugak kenyataan Dr.Maza..... 0 ayamdehlapeh 232
   Anjing... 18 jambu_banyu 363
   Bangkit Selamatkan Malaysia Untuk "Dunia" Lebih Ba 2 merdekarakyat 82
   Apa akan berlaku sekiranya Anwar bersara dari politik? 2 21Halim 380
   Dalam PAS tiada umno apa lagi BN.... 5 21Halim 263
   Datuk Tamrin Ghafar keluar PAS 7 umau 222
   Nko org tgk ler Lambang PasMa mcm daun........ 4 umau 296
   Rakyat ikat perut MP buncit perut. 20 umau 901
   TSKI Lawan Tetap Lawan. 2 21Halim 205
   BAJET 2015 Harga getah MERUDUM - Penoreh makin terhimpit.... 2 oktqmail 160
   DAP Sarawak tunjuk belang. 0 jambu_banyu 154
   Kedai bebas cukai. 5 21Halim 558
   Kera jahanam merompak lagi!!.. Kali ni melalui TM 1 21Halim 456
   Hanyer Seorg MP BN sanggah GST.....yg lain angguk. 2 umau 562
   Bajet 2015 10 jambu_banyu 429
   BR1M 2015 12 jambu_banyu 1319
   Mmg KJ berpetonsi jadi TPM.... 5 Kedi 558
   Nak keluar PAS? 14 jambu_banyu 960
   Siapa kata rege minyak naik tak affect kos?tengok ni apa jdi 3 umau 1320
   Dulu Ganu jer kini Johor yang kena.. 6 jambu_banyu 665
   Antara dua darjat.. 1 jambu_banyu 273
 

LIKE Facebook DD


Berita Terkini


Saari Sungib akan kemuka rayuan minggu depan

Guna MyKad beli minyak, betapa celarunya kerajaan

Subsidi Baharu Petrol: Beli Guna MyKad, Hanya Untuk Golongan Layak

Sokongan PR meningkat kerana BN gagal eksploitasi krisis Selangor

Nik Aziz: Penganjur acara sentuh anjing ada ‘ulat’ dalam kepala

'Penganjur, peserta sentuh anjing wajib taubat'

Asri: Jangan lupa 'ulama' perangai macam anjing

Jakim siasat program 'I Want To Touch A Dog'

Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi

Program sentuh anjing cubaan hina ulama
Semua...

Ambil Tindakan Tegas ,Yang Memperalatkan Anak Anak kecil !

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Mohammad Agus Yusoff

Semalam saya didatangi oleh seorang anak kecil dalam lingkungan 9-10 tahun mengutip derma. Beliau datang jauh dari Utara dengan Ustaznya. Jam sudah hampir sepuluh malam. Saya tengok anak ini letih dan lapar.

Saya pelawa makan, tetapi ditolak. Anak ini cuma mahu wang kerana bimbang kutipan dermanya tidak mencukupi dan dimarahi Ustaz.

 

Seterusnya... | 1067 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 3 kali

Isu Kepemimpinan: Memperkatakan Sikap Melayu

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oeh A kadir Jasin

SIAPAKAH orang Melayu kalau bukan bangsa yang “moderate” (sederhana), “tolerant” (tahan uji), bertolak ansur dan pemurah?

Orang Melayu begitu pemurah dan mengalu-alukan tetamu sehingga sanggup mengikat perut, meminjam dan berhutang.Orang Melayu itulah yang menerima perantau Cina, India dan segala rupa pelarian perang dan pelarian ekonomi. Hasilnya, perantau yang kebuluran dan dianiaya di bumi sendiri menemui kesenangan di bumi Melayu (Malaysia, Indonesia dan Brunei).

Seterusnya... | 9969 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 327 kali

Pengajaran kesederhanaan untuk Najib dari Jokowi di Indonesia

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Alyaa Alhadjri

Sebagai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menghadiri pelantikan presiden Indonesia yang baru, kami berharap bahwa oleh-oleh dari tetangga dan mewah hotel penginapan kami bukan satu-satunya take-rumah yang beliau bawa pulang ke negara itu. 

 Reputasi sebagai Republik "paling popular" di mana ahli politik hanya boleh menjadi platform yang diperlukan untuk presiden ketujuh di Indonesia Joko 'Jokowi' Widodo untuk menolak melalui pelaksanaan dasar "tidak popular" di bawah pentadbiran beliau, bersama-sama dengan timbalannya Jusuf Kalla.
Seterusnya... | 6731 bytes more | 1 comment | Score: 0)
Telah dibaca 378 kali

Pandangan Saya Terhadap Isu Program 'I Want To Touch A Dog'

Approved by: paktam
Topik: Pendapat

Oleh Dr. Zaharuddin Abd Rahman

1. Sefaham saya, jika ingin menganjurkan program menjelaskan pendirian Islam tentang anjing, keringanan ketika menyelamatkan anjing, Islam rahmat kepada haiwan termasuk anjing, mengajar masyarakat agar tidak membenci anjing tanpa sebab syarie etc. Program sebegitu adalah BOLEH dibuat dan wajar diterima.

2. Namun jika program menggunakan tema 'i want touch a dog' dan seolah 'majlis menyentuh anjing beramai-ramai tanpa sebab dan keperluan yang jelas' diikuti dengan bergambar, memeluk dan menciumnya dari kalangan orang Islam, maka itu sudah pastinya mencipta PROVOKASI terhadap masyarakat setempat.

 

Seterusnya... | 4648 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 343 kali

Jangan harap kami berhenti

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Nasruddin Hassan

Mutakhir ini ada pihak yang tidak semena-mena "tak senang duduk". Tetiba sahaja mereka melenting tidak menentu arah. 1001 prasangka dilemparkan kepada Datuk Seri Tuan Guru Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan kepada rakan-rakan saya dalam Lajnah Dakwah PAS Pusat.

Saya menyedari serangan ini sejak sekian lama dan terus bertali arus dengan gandaan yang cukup keterlaluan secara tiba-tiba selepas Nekad 2.0 mendapat sambutan yang sangat baik
Seterusnya... | 3737 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 382 kali

Terjejasnya nama negara dalam kes kegagalan ujian dadah

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Badrul Hisham Shaarin

Selepas kisah pingat emas sukan asia ditarikbalik kerana kes “doping”, minggu kita dikejutkan dengan berita seorang atlet pula yang gagal dalam ujian dadah dalam kejohanan Terbuka Denmark di Conpehagen pada 1 Oktober lepas.

Walaupun kita baru sahaja dikejutkan dengan dua kes sebegini, namun sebenarnya apa yang lebih membimbangkan adalah ia menunjukkan betapa seriusnya kelemahan sukan negara ini.

Seterusnya... | 3582 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 159 kali

Nasib Anwar Dan Kesannya Kepada Rakyat

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Shahbudin Husin

Hanya lebih kurang seminggu saja lagi, nasib politik Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim akan diketahui. Persoalan yang bermain dalam fikiran ramai orang ialah sama ada beliau akan dibebaskan atau dipenjarakan sekali lagi.

Jika dibebaskan, Anwar akan meneruskan perjuangannya bagi menghadapi PRU 14 di sebalik kedudukan Najib Razak yang semakin goyang, kian ditolak dan tidak lagi mendapat sokongan daripada Mahathir Mohamad sebagaimana PRU 13 dahulu, manakala kalau didapati bersalah, maka berakhirnya karier dan masa depan politiknya.

Seterusnya... | 5889 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 544 kali

Terus menikus tentang tikus

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh SHIRZAD LIFEBOAT

MASIH terngiang di minda peristiwa empat tahun lalu – sekitar akhir Mac 2010. Hajat di hati mahu menelefon Din Beramboi mempelawanya minum petang sambil bercerita kisah lama.

Agak lama juga tak jumpa. Kali terakhir bersama beliau ialah ketika beliau bertugas bersama saya di sebuah penerbitan satu ketika dulu. Namun, ditakdirkan seminggu kemudian, pada 2 April tersiar berita Mior (Din Beramboi) telah kembali ke rahmatullah
Seterusnya... | 5210 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 206 kali

Berani angkat BM bahasa pencerahan

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Azmin Ali

Bersempena sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan, marilah kita mengulangi tekad kita bersama untuk memperkaya Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan Bahasa Ilmu.

Bahasa berperanan sebagai salah satu asas jati diri bangsa Malaysia. Sebagai bahasa kebangsaan, bahasa Melayu memupuk perpaduan, dan turut berperanan sebagai wasilah pembangunan negara melalui pelaksanaannya sebagai sarana komunikasi.

Seterusnya... | 7956 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 222 kali

Lepas ni “belai” babi pula?

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh HAMBALI AKRAM

SAYA terkejut dengan penganjuran acara “I Want to Touch a Dog” yang berlangsung di Central Park, Bandar Utama. Adakah ini kesan daripada wasatiyah atau liberalisme dalam Islam?

Umumnya mengetahui bahawa hukum-hakam mengenai anjing telah jelas dan diperincikan oleh ulama silam mahupun semasa. Cuma yang membuatkan saya terkejut ialah pemahaman sesetengah orang Melayu yang mengaku Islam perbezaan tidak haram tersentuh dengan halal dibelai atau dipegang.

Seterusnya... | 1783 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 300 kali

Isu Royalti Terengganu : Bagaimanakah Kesudahannya ?

Approved by: paktam
Topik: Kenyataan Akhbar

Oleh Ustaz Saiful Bahri Mamat

Selama 22 tahun setengah rakyat Negeri Terengganu menikmati hasil bumi Allah yang berharga iaitu petroleum, tetapi akhirnya dirampas oleh Kerajaan Persekutuan pada September 2000 tanpa sebab-sebab yang jelas. Rakyat Terengganu dibayar 'saguhati' atas nama Wang Ehsan yang hanya melibatkan segelintir rakyat, tidak meliputi kesemuanya.

Terengganu terus dinafikan hak oleh kerajaan Persekutuan dengan menganugerahkan medan minyak P037 Bertam yang diumumkan penemuannya pada 30 Oktober 2012 oleh Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak, kepada kerajaan negeri Pahang.

 

Seterusnya... | 4433 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 3 kali

Diskusi dan kritikan terhadap buku saya, satu penghormatan

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Mohd sayuti Omar

Jarang sekali buku saya diberi penghormatan seperti penulis besar dan hebat lain, dengan mendapat sorotan dan ulasan sebegitu rupa. Sepanjang saya menerjunkan diri dalam dunia penulis buku politik, hanya sekali sahaja saya mendapat penghormatan yang tidak akan saya lupakan sepanjang hidup. Majlis yang saya maksudkan itu ialah perlancanran buku saya berjudul "Tuanku Sultan Ismail Petra: Idealisme dan Keperihatian Kepada Agama dan Bangsa", yang diterbitkan pada tahun 2001.

Seterusnya... | 10030 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 179 kali

Seks, sindiran dan politik di Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Hazlan Zakaria

Dalam apa jua, ia  seolah-olah menjadi trend yang meningkat di bukit berumput politik Malaysia, satu lagi pukulan dipecat daripada pistol merokok tidak dikenali bertujuan untuk membunuh kerjaya dan reputasi ahli-ahli politik pembangkang. 

 
Nyata seperti itu, kertas yang sama dimiliki oleh parti komponen BN memecahkan berita lagi.
Seterusnya... | 7280 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 299 kali

Sentuh anjing: Keluasan dalam Islam ada batasnya

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh AHMAD MOUHYIDEEN HASSIM

Perbezaan pendapat di kalangan ahli feqah dan mazhab dalam isu menyentuh anjing tidak dinafikan merupakan suatu keluasan dalam Islam. Mazhab Syafie menyatakan seluruh tubuh anjing adalah najis yang berat (mughallazah). Mazhab Hanbali, Maliki dan Hanafi pula menyatakan hanya air liurnya sahaja yang najis.

Mazhab yang diamalkan di Malaysia ialah Mazhab Syafie. Ia menjadi pegangan orang awam dan diajar secara meluas sama ada melalui pendidikan formal atau pun tidak formal.

Seterusnya... | 3636 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 141 kali

Deepavali, kemenangan atas kegelapan

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Bagi pihak PKR, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Deepavali kepada rakyat Malaysia, sama ada yang beragama Hindu, Sikh dan lain-lain kaum yang merayakannya.Deepavali atau nama singkatnya Diwali, dari segi spiritualnya merupakan suatu konsep meraikan cahaya.

Ia meraikan kebaikan yang wujud dalam hati setiap insan. Diwali merupakan suatu kemenangan atas segala kegelapan, sama ada yang lahir daripada kejahilan dan prejudis, mahupun penganiayaan yang membabitkan seluruh masyarakat.

Seterusnya... | 2841 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 93 kali

Faktor-faktor yang mempengaruhi pengangguran di Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Syed Ariffin Abu Thahir

Isu utama dalam pembangunan ekonomi sesebuah negara ialah guna tenaga dan kadar pengangguran.Sesebuah negara dikatakan mempunyai pertumbuhan yang mampan jika kadar penganggurannya rendah. Sebaliknya jika kadar pengangguran tinggi, bermakna berlakunya pembaziran sumber manusia.

Masalah pengangguran terus merupakan satu daripada masalah ekonomi yang sangat penting dan harus ditangani dalam pasaran buruh. Sebab berlakunya pengangguran adalah pelbagai dan kompleks.

Seterusnya... | 9381 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 214 kali

Demokrasi ala 1Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh SELENA TAY

DALAM Perhimpunan Agung MCA yang telah diadakan pada 12 Oktober lalu, Perdana Menteri Najib Tun Razak telah menggesa masyarakat Cina supaya menyokong BN untuk mendapat manfaat daripada program kerajaan.

Adakah ini bermakna bahawa jika masyarakat Cina menyokong pembangkang iaitu Pakatan Rakyat maka masyarakat Cina tidak akan dapat menikmati manfaat daripada program kerajaan?

Seterusnya... | 1600 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 207 kali

Ada apa pada Parlimen Belia?

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh NUR NAJIHAH MUHAIMIN

Penghijrahan saya sekeluarga ke United Kingdom pada usia 15 tahun, menjadi satu titik tolak mengapa saya memilih untuk menjadi calon Parlimen Belia Malaysia. Sudah lama juga menunggu, mana tahu kerajaan Malaysia akan melaksanakan Parlimen Belia. Nak bersuara perlu ada kekuatan pengaruh.

Parlimen Belia sudah dilaksanakan di beberapa buah negara, antaranya UK, Sweden,negara-negara Eropah dan Malaysia akhirnya melaksanakan juga!

Seterusnya... | 4846 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 139 kali

Kempen ' I Want To Touch A Dog ' Dan Ulama Bagaikan Anjing

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin

Sesetengah media menggambarkan seakan saya menyokong kempen menyentuh anjing yang dianjurkan oleh sesetengah pihak. Padahal saya hanya bercakap dari dimensi teks yang ada dalam Islam berkaitan anjing bukan tentang kempen memegang anjing tersebut.

Saya tidak menyatakan sokongan ataupun bantahan kepada kempen tersebut kerana saya tidak jelas apakah tujuan kempen sentuh anjing itu dianjurkan. Apakah keperluan program seperti hendak dianjurkan?!!

 

Seterusnya... | 5149 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 320 kali

Jangan kita berbalah fasal anjing

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Mohd Sayuti Omar

Nasib baik juga ada isu anjing kalau tidak perjalanan (penerbangan) pulang saya dari Alor Setar ke Kuala Lumpur sore tadi menjadi panjang. Isu anjing menyebabkan pernerbangan selama 1 jam 10 minit itu menjadi pendek. Semacam saya berasakan saya tiba di Subang sebelum kapal terbang itu mendongak ke udara. Tau-tau pengumuman kapal akan mendarat berkemundang di atas kabin menyedarkan lamunan saya. Semua itu ialah kerana isu anjing yang membengkak dan panas dalam kepala.

Seterusnya... | 7029 bytes more | 1 comment | Score: 0)
Telah dibaca 395 kali

Lain-lain Artikel

Tuesday, October 21
Terus menikus tentang tikus
Ada apa pada Parlimen Belia?
'Penganjur, peserta sentuh anjing wajib taubat'
Berani angkat BM bahasa pencerahan
Kempen ' I Want To Touch A Dog ' Dan Ulama Bagaikan Anjing
Asri: Jangan lupa 'ulama' perangai macam anjing
Lepas ni “belai” babi pula?
Jangan kita berbalah fasal anjing
Elakkan carian selebriti yang berbahaya di ruang siber
Pakatan belum usaha baiki imej
Pastikan Bajet benar-benar sampai kepada rakyat
Monday, October 20
Kempen Biarlah Munasabah
Layakkah Lensa Menyindir Anwar dan PR?
Bukan PAS saja penghalang mengambil Putrajaya
Belai anjing hilang stress minyak naik, entahlah...
Jakim siasat program 'I Want To Touch A Dog'
Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi
Program sentuh anjing cubaan hina ulama
Elok bubar saja PasMa
Mansuh Akta Hasutan tanggungjawab generasi kita
Pengundi Cina tidak undi BN sebab bodoh kot
Jangan buat kesimpulan tatkala tidak tahu
Bajet 2014 belum guna untuk lapangan terbang Miri?
"Saya Tahu Siapa Cinta Hati Dyana" - Yammy
Gambar Intim: "Ia Taktik Politik Kotor" - Zairil
Pelihara Anjing Untuk Keselamatan, Buru, Bukan Dibelai - Fathul Bari
Pesawat bawa 14 warga M'sia berpatah balik ke JFK
Polis: Pelajar dakwa diculik akan didakwa
Anjing Dan Isu Masyarakat Malaysia
Sunday, October 19
63 peratus pengundi muda PRU14
Peguam Negara, tunggu apa lagi?
Gambar intim: Dyana marah jadi mangsa diskriminasi
Gambar intim: Zairil pertimbang ambil tindakan
Keadilan buat rakyat atau Anwar sahaja?
Adakah Malaysia lebih baik tanpa Anwar?
Anwar 'Membakar' Diri Menerangi Rakyat Malaysia
PAS Kena Pujuk Tamrin Kembali
Rizalman Akan Didakwa Dalam Masa Terdekat
Pengguna Bimbang Transaksi Internet Tak Selamat
Rasuah: Lebih 24 Anggota Penguat Kuasa Lima Agensi Ditahan
Jokowi Angkat Sumpah Jawatan Presiden Indonesia Esok
Baucer buku: Ramai tidak puas hati
Azmin perlu pimpin PKR, satukan Pakatan tanpa Anwar
Selipar di muka Najib sumbangan saya untuk negara
Populariti jatuh, Utusan kritik firma penyelidik
Harga Minyak RON97 ,Sepatutnya RM2.20 Seliter
Saturday, October 18
Bahana arak!
Rakyat bayar harga minyak lebih tinggi daripada pasaran?
Kepimpinan MCA masih di takuk lama
Saya sedih dengan keputusan Datuk Tamrin Tinggalkan PAS

Older Articles

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Apa pandangan anda ,sekiranya hukum hudud dilaksanakan di negara kita ?

Setuju
Tidak setuju
Berkecuali/Tak kisah



Results
Polls

Votes: 430
Comments: 0
Video Terkini
test
No ratings
Views: 544
Comments: 0
20-05-2014 11:54

Serang Calon Ibu
No ratings
Views: 483
Comments: 0
20-05-2014 11:51

Media Semasa
Serang Ibu Calon

@ Detikdaily
Sketsa Semasa

Berita

Saari Sungib akan kemuka rayuan minggu depan

Guna MyKad beli minyak, betapa celarunya kerajaan

Subsidi Baharu Petrol: Beli Guna MyKad, Hanya Untuk Golongan Layak

Sokongan PR meningkat kerana BN gagal eksploitasi krisis Selangor

Nik Aziz: Penganjur acara sentuh anjing ada ‘ulat’ dalam kepala

'Penganjur, peserta sentuh anjing wajib taubat'

Asri: Jangan lupa 'ulama' perangai macam anjing

Jakim siasat program 'I Want To Touch A Dog'

Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi

Program sentuh anjing cubaan hina ulama
Semua...
Kenyataan Akhbar

Isu Royalti Terengganu : Bagaimanakah Kesudahannya ?

Hak kebebasan beragama perlu dihormati

Kenyataan Media JUHAM

Tahniah Yb Azmin Ali , Terima Kasih Tan Sri Khalid

Tahniah Atas Perlantikan Menteri Besar Selangor

MB Selangor : Resolusi Majlis Pimpinan Pusat Keadilan

DAP beri sokongan Kepada Azmin Ali sebagai MM Selangor

Kenyataan terakhir Khalid sebagai MB Selangor

Azmin MB, Saya menerima dengan hati yang terbuka

Jika “badan tidak dipilih” Memilih Ketua Kerajaan ..
Semua...
Surat Pembaca

Lepas ni “belai” babi pula?

Baucer buku: Ramai tidak puas hati

untuk mu sayuti 2

untuk mu sayuti

Ampu rakyat dan ampu pemimpin berbeza

Bajet 2015: Surat terbuka buat Menteri Kewangan

BN jatuh jika pisah dengan masalah rakyat

Harga minyak: 17 kali naik, sekali turun

BERSIH

IKHWANUL MUSLIMIN:(IM) –Cubalah tauladani mereka.
Semua...
Fokus Isu

Mampukah Azmin ubah landskap politik Selangor ?

Perang sebenar baru bermula di P Kubor

Masa depan PAS di tangan ahli PAS

Akta Hasutan ibarat lembu liar

Umno mahu Pakatan pecah, bukan UG

Siapa sebenarnya di sebalik Pasma?

Mengapa PAS latah keluar Pakatan?

Langkah Kajang gerak sumbang pembangkang

3 soalan yang perlu Mustafa Ali jawab

Benarkah MAS bankrap kerana pekerja?
Semua...
Artikel

Golongan yang sangat Tegar menentang kebenaran Pada Zaman Musa A.S

Seks, sindiran dan politik di Malaysia

Sentuh anjing: Keluasan dalam Islam ada batasnya

Terjejasnya nama negara dalam kes kegagalan ujian dadah

Faktor-faktor yang mempengaruhi pengangguran di Malaysia

Demokrasi ala 1Malaysia

Terus menikus tentang tikus

Ada apa pada Parlimen Belia?

Belai anjing hilang stress minyak naik, entahlah...

Pengundi Cina tidak undi BN sebab bodoh kot

Bajet 2014 belum guna untuk lapangan terbang Miri?

63 peratus pengundi muda PRU14

Bahana arak!

Nilai aktivisme dirobek keris tidak bersarung

Apa yang rakyat (dan menteri) faham tentang GST?
Semua...
Catatan Menara

Arak Oktoberfest, ‘ladies night’, ibu kejahatan tragedi Oktober

Korban mendekatkan jiwa umat kepada semangat revolusi!

Melayu malas atau dimalaskan oleh Mahathir sendiri?

Sedikit cerita falsafah ‘U-Turn’ dalam Laxmana Do Re Mi

Pakatan PUTERA-AMCJA, tahaluf siyasi yang pertama?

Amalan ‘tafakur’ Islam Umno, dalam acuan Barat?

Lailatulqadar, mencerah jiwa, menurut Hamka

Ramadan bulan perjuangan ‘lelaki dari hujung kota’

Syarahan Mahathir, hudud dan banjir kilat di UIAM

Islam Umno, bukan Islam Muhammad s.a.w?
Semua...
Umum

Rasa kecewa itu ada - Nik Aziz

Semak kontrak tahaluf siyasi demi survival Pas

Tegur pemimpin: Jangan terlalu terbuka

Sokongan bukan Islam meningkat melalui DHPP

Jangan jadi ‘beruang pelihara’

PAS pantang diasak, pasti melawan!

Perlu pencerahan Tahaluf Siyasi

Laksana amanah jayakan perjuangan PAS

PAS tetap tahaluf siyasi dengan Pakatan Rakyat

Umno-BN berusaha keras lumpuhkan Pakatan
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com