Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar


Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: SpecsOa
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23198

People Online:
Visitors: 541
Members: 3
Total: 544

Online Now:
01: _MYGB umau
02: _MYGB juang1430
03: _MYGB jambu_banyu
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Bukan PAS saja penghalang mengambil Putrajaya

Elok bubar saja PasMa

Mansuh Akta Hasutan tanggungjawab generasi kita

Keadilan buat rakyat atau Anwar sahaja?

Anwar 'Membakar' Diri Menerangi Rakyat Malaysia

PAS Kena Pujuk Tamrin Kembali

Harga Minyak RON97 ,Sepatutnya RM2.20 Seliter

Kepimpinan MCA masih di takuk lama

2015 tahun kelam buat warga kota

OSA: Rakyat Perlu Tahu Apa Sebenar berlaku
Semua...
Penulis Tamu

Kempen Biarlah Munasabah

Layakkah Lensa Menyindir Anwar dan PR?

Jangan buat kesimpulan tatkala tidak tahu

Anjing Dan Isu Masyarakat Malaysia

Adakah Malaysia lebih baik tanpa Anwar?

Saya sedih dengan keputusan Datuk Tamrin Tinggalkan PAS

Apa pembaca perlu tahu tentang Umno dan Hasutan

Kalau Anwar Yang Berusia Masih Bertenaga, Anak Muda Lensa Letih Tak Bermaya ?

Nyahkan bangsawan Samseng

GST Tengku Razaleigh juga tidak setuju
Semua...
Open Artikel

Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih

Peguam Negara yang buat keputusan tidak dakwa Ibrahim Ali

Umno masih tidak sedar diri

Surat terbuka kepada Pak Lah

Malaysia boleh, menghasut atau tidak?

PM Najib Mesti Dengar Cakap Idris Jalal

Kedegilan politik PKR dan DAP

Putrajaya perlu ‘political will’ pulihkan MAS

Terkuburnya harapan Erdogan dalam PAS

Sebuah Pakatan yang bakal runtuh?
Semua...
Kritikan

Apa kerja PAS hari ini?

Elok Nik Abduh tumpu AJK PAS Pusat, MP Pasir Mas saja

Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Tindakan keluar Dewan Bukan Sifat 0rang Beradab

Krisis identiti dalam PAS

Katanya racun ditelan jua

PAS - Pemimpin Berfikiran "Usang' Harus Undur

PAS Mengamalkan "Realpolitik" Untuk Mencapai Hasratnya

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan
Semua...
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Iklan Berbayar Utama



- 1 lagi ruang iklan kosong di sini -


:: Notis Utama ::

PERHATIAN
 

Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau sumbangan artikel bolehlah
email terus kepada webmaster.detik@gmail.com

Ikuti perkembangan politik di negeri utara di laman web Warta Utara Online   

   :: DAFTAR AHLI DI SINI ::

Sila klik


Forum Detikdaily

Forum/Topik  Balas   P.Akhir   Lihat 
   Makluman & Info untuk tindakan WM, Mod atau Forumer - - -
   Mesti Baca Salahlaku Para Forumer... - - -
   Anjing... 6 bencipkr 34
   Nko org tgk ler Lambang PasMa mcm daun........ 4 umau 174
   Face off: Skandal dgn suami orang!! 3 bencipkr 83
   Rakyat ikat perut MP buncit perut. 20 umau 799
   Datuk Tamrin Ghafar keluar PAS 6 bencipkr 121
   Dalam PAS tiada umno apa lagi BN.... 4 kabinetrakyat 190
   MB Baru Selangor.. 109 jambu_banyu 4238
   Apa akan berlaku sekiranya Anwar bersara dari politik? 2 bencipkr 159
   Al Qaeda dan ISIS...Siapa mereka? 18 ayra_j 1940
   TSKI Lawan Tetap Lawan. 2 21Halim 134
   BAJET 2015 Harga getah MERUDUM - Penoreh makin terhimpit.... 2 oktqmail 106
   DAP Sarawak tunjuk belang. 0 jambu_banyu 105
   Kedai bebas cukai. 5 21Halim 524
   Kera jahanam merompak lagi!!.. Kali ni melalui TM 1 21Halim 286
   Apa dah jadi? 10 juang1430 421
   Hanyer Seorg MP BN sanggah GST.....yg lain angguk. 2 umau 443
   Bajet 2015 10 jambu_banyu 389
   BR1M 2015 12 jambu_banyu 1291
   Mmg KJ berpetonsi jadi TPM.... 5 Kedi 500
   Nak keluar PAS? 14 jambu_banyu 917
   Siapa kata rege minyak naik tak affect kos?tengok ni apa jdi 3 umau 1230
   Dulu Ganu jer kini Johor yang kena.. 6 jambu_banyu 602
   Antara dua darjat.. 1 jambu_banyu 231
   Belanja kahwin. 1 21Halim 267
   Mesej Bergambar.... 1298 jambu_banyu 338482
 

LIKE Facebook DD


Berita Terkini


Jakim siasat program 'I Want To Touch A Dog'

Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi

Program sentuh anjing cubaan hina ulama

"Saya Tahu Siapa Cinta Hati Dyana" - Yammy

Gambar Intim: "Ia Taktik Politik Kotor" - Zairil

Pelihara Anjing Untuk Keselamatan, Buru, Bukan Dibelai - Fathul Bari

Pesawat bawa 14 warga M'sia berpatah balik ke JFK

Polis: Pelajar dakwa diculik akan didakwa

Peguam Negara, tunggu apa lagi?

Gambar intim: Dyana marah jadi mangsa diskriminasi
Semua...

Kempen Biarlah Munasabah

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Nasrudin Hassan

1. Alangkah murni kalau dianjurkan kempen kucup pipi ibubapa, kempen usap kepala anak yatim atau kempen sayangi pasangan suami isteri justeru itu adalah kempen melakukan perkara yang menepati suruhan dan galakkan Nabi saw.

2. Kempen menyentuh anjing tiadalah munasabahnya dikalangan ummat Islam. Kalau kempen jangan zalimi binatang termasuk anjing, maka itu adalah betul. Lantaran Islam bukanlah agama yang berat dan kejam. Boleh sentuh atau pegang anjing jika ada keperluan seperti tujuan menyelamat atau merawat dan sebagainya.

 

Seterusnya... | 2316 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 94 kali

Bukan PAS saja penghalang mengambil Putrajaya

Approved by: paktam
Topik: Pendapat

Oleh Subky Latif

JIKA PAS khususnya Presidennya, TG Haji Abdul Hadi dikatakan menyebabkan penyingkiran dan pengantian Menteri Besar Selangor tidak berjalan lancar, boleh diterima, tetapi jika parti itu dan pemimpinnya dijadikan alasan Putrajaya tidak akan dapat dicapai, maka ia adalah satu anggapan yang berlebihan.
    
Pandangan itu, seperti yang dinyatakan oleh seorang penganalisis dari Austrsalia, Chin, adalah seperti kesimpulan sang musang yang melompat beberapa kali untuk mengambil anggur, tetapi gagal, lalu dikatanya anggur itu masam dan ia pun pergi. 

Seterusnya... | 4397 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 143 kali

Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi

Approved by: paktam
Topik: Berita

KUALA LUMPUR, Pendakwah bebas, Ustaz Mohd Kazim Elias menyifatkan penganjuran ‘Kempen Saya Mahu Sentuh Anjing’ adalah agenda halus untuk meliberalkan agama Islam.Menurut kenyataan menerusi laman Facebook, beliau berkata kempen sebegini merupakan jarum halus yang dicucuk kepada umat Islam agar berfahaman lebih liberal.

“Ianya satu gerakan yang cukup halus untuk menghalalkan sesuatu yang sudah diharamkan dan dimulakan dengan satu kempen secara kecil-kecilan yang akhirnya akan merubah dan menidakkan hukum dan itulah tujuan asalnya,” jelasnya.

Seterusnya... | 2451 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 172 kali

Elok bubar saja PasMa

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh ZULKIFLI YAHAYA

PERSATUAN Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) adalah sebuah badan bukan kerajaan (NGO) dan bukan parti politik.“PasMa menyediakan program pendidikan ke arah melahirkan masyarakat yang berfikiran terbuka, bersedia menerima pendapat dan pandangan yang berbeza.

Ianya bersesuaian dengan ajaran Islam sendiri yang mengajar penganutnya untuk memberikan pandangan terbuka, menerima teguran, mengemukakan hujah.

Seterusnya... | 5684 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 211 kali

Pengundi Cina tidak undi BN sebab bodoh kot

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Timmy Say

Mereka tertipu dengan dakwaan pembangkang hutang dan fiskal defisit negara semakin kronik kerana data yang dikeluarkan tidak benar.Bukan itu saja, mereka juga tertipu dengan kata-kata pembangkang Malaysia sedang bergerak ke arah kehancuran ekonomi jika kerajaan terus boros berbelanja.

Propaganda pembangkang Umno berniat untuk menghapuskan sekolah vernakular juga antara sebab mereka ditipu
Seterusnya... | 3019 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 198 kali

Bajet 2014 belum guna untuk lapangan terbang Miri?

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh JOFRI JARAIEE PAS SARAWAK

BAJET 2014 yang lalu seperti menaik taraf lapangan terbang di Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Sibu dan Mukah dengan peruntukan RM312 juta masih belum digunakan sepenuhnya terutama di Miri.  

Lapangan terbang Miri masih belum ada banyak perubahan yang sepatutnya dinaik taraf sebagai lapangan terbang antarabangsa dengan diberi kemudahan yang setaraf dengan standard lapangan antarabangsa.

Seterusnya... | 3164 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 78 kali

63 peratus pengundi muda PRU14

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh ABDUL SHUKUR HARUN

MUNGKIN ada yang sedar mengenai ‘trend’ pengundian generasi muda dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) nanti yang akan banyak berubah, atau mungkin juga ada yang tidak sedar dengan beranggapan trend kecenderungan pengundian akan sama saja tiap kali pilihan raya.

Sebenarnya ‘trend’ pengundi generasi muda atau anak muda jauh berubah dari masa lalu dan perlu disedari oleh Pakatan Rakyat, khususnya PAS sendiri yang biasanya banyak bertanding di kawasan pengundi Melayu di bandar dan di luar bandar.

Seterusnya... | 6454 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 337 kali

Gambar intim: Zairil pertimbang ambil tindakan

Approved by: paktam
Topik: Berita
SHAH ALAM - Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan mahkamah terhadap pihak yang menyebarkan gambar intim mirip wajahnya dan calon PRK Telok Intan, Dyana Sofya Mohd Daud yang kini menjadi viral dalam media sosial sejak awal pagi ini.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP juga menafikan sekeras-kerasnya sebagai pelaku dalam gambar itu sambil menyifatkannya sebagai fitnah untuk menjatuhkan kariernya sebagai pemimpin Melayu dalam DAP.
Seterusnya... | 1712 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 394 kali

Adakah Malaysia lebih baik tanpa Anwar?

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Shahbudin Husin

Tarikh 28 dan 29 Oktober ini merupakan penentuan hidup dan mati bagi kerjaya politik Ketua Pembangkang,  Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mahkamah Persekuan akan bersidang selama dua hari pada tarikh itu untuk mendengar rayuan terakhirnya bagi pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Jika didapati bersalah, beliau akan menghuni penjara sekali lagi. Sebelum ini Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara lima tahun keatasnya. Mungkin tempoh hukuman yang dijatuhkan nanti dikekalkan lima tahun dan mungkin juga dikurangkan.

Seterusnya... | 6481 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 408 kali

PAS Kena Pujuk Tamrin Kembali

Approved by: paktam
Topik: Pendapat

Oleh WFAUZDIN NS

AJK PAS Pusat, yang juga Presiden ANAK Sdr Mazlan Aliman adalah insan yang bertanggungjawab membawa anakanda Almarhum Tun Ghafar Baba iaitu Tamrin Ghafar untuk menyertai PAS.  Sdr Mazlan adalah pencadang kepada borang permohonan Tamrin untuk sertai Parti Islam tersebut.

Seterusnya... | 6606 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 428 kali

Layakkah Lensa Menyindir Anwar dan PR?

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Shahbudin Husin

Setelah dikecam banyak pihak ekoran tulisan sepucuk suratnya yang meminta Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim agar bersara dan berhenti memperalatkan rakyat, NGO Lensa Anak Muda Malaysia atau Lensa akhirnya membuat U turn dengan mengatakan ianya hanyalah sarkastik atau sindiran semata-mata.

Menurut koordinatornya, Ekhsan Bukharee, kenyataan itu untuk menyedarkan PR mengenai persepsi golongan muda di luar PR serta mengajak anak muda berfikir semula mengenai Anwar dan sistem kehakiman negara.

Seterusnya... | 3646 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 121 kali

Belai anjing hilang stress minyak naik, entahlah...

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI

Daripada sibuk berkempen sentuh anjing lebih baik buat kempen sapu kepala anak yatim. Diriwayatkan bahawa Nabi s.a.w. pernah bersabda yang bermaksud: “Barang siapa yang membelai kepala anak yatim kerana Allah SWT, maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap."

Daripada sibuk berkempen sapu atas belakang anjing lebih baik buat kempen belajar macam mana cara nak sapu atas khuf sebagai ganti untuk basuh kaki dalam berwuduk.

Seterusnya... | 1540 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 151 kali

Program sentuh anjing cubaan hina ulama

Approved by: paktam
Topik: Berita
Bekas Mufti Johor Datuk Nooh Gadut berkata penganjuran program "I want to touch a dog" anjuran umat Islam di Selangor semalam sebagai satu percubaan untuk menghina ulama dan pihak berkuasa agama.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (Maij) itu berkata, perbuatan menyentuh anjing secara sengaja adalah haram kerana ia merupakan najis berat iaitu najis mughallazah yang dipandang secara serius dalam mazhab Shafie dan Hanbali.

Seterusnya... | 3231 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 265 kali

Mansuh Akta Hasutan tanggungjawab generasi kita

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Yeo Bee Yin

Pada 16 Oktober 2014, sementera ratusan peguam lengkap memakai suit turun ke jalan raya di bawah terik mentari demi membantah Akta Hasutan 1948, ketua-ketua Pemuda Umno dan Gerakan memperkecilkan perarakan tersebut dengan jemari mereka di Twitter. Komen mereka terhadap perarakan itu diselubungi bayang-bayang politik lapuk, sedangkan sebagai ketua Pemuda mereka sebenarnya diharapkan bersuara untuk masa depan. Ini sangat mengecewakan.

Seterusnya... | 3256 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 134 kali

Jangan buat kesimpulan tatkala tidak tahu

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh TUAN IBRAHIM TUAN MAN

Alkisah satu kemarahan

Setelah bertungkus-lumus membantu sahabatnya memenangi satu jawatan penting, Cik Salmah tertunggu-tunggu jemputan untuk meraihkan kejayaan bersama.

Namun, jemputan daripada sahabatnya Cheku tidak sampai-sampai. Cik Salmah yang terkecil hati terus mengambil keputusan memutuskan bantuan yang selalu diberikan pada Cheku.

Seterusnya... | 4599 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 182 kali

Anjing Dan Isu Masyarakat Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh DrMAZA

Dalam masyarakat yang rencam agama dan budaya, pelbagai perkara sensitive mudah timbul. Di zaman teknologi maklumat, bermacam sudut pandang akan muncul. Sememang inilah reality masyarakat ‘era baru’ kini yang mempunyai pelbagai dimensi dan perspective baru yang tidak dimiliki oleh generasi yang hidup dalam era yang lepas.

Ada yang kata anjing binatang yang dimusuhi oleh Islam. Ada yang kata perbuatan memegang anjing diharamkan oleh Islam. Ada pula yang kata apa salahnya kita membela anjing macam orang lain. Macam-macam lagi yang ditimbulkan. Ada yang berdasar fakta, ada berdasar emosi.

 

Seterusnya... | 9325 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 233 kali

Peguam Negara, tunggu apa lagi?

Approved by: paktam
Topik: Berita

 Oleh ARIF ATAN

KUALA LUMPUR: Meskipun panas terik, kira-kira 1,000 peguam, pengamal media, mahasiswa dan aktivis menyertai program Jalan Kaki atas nama Keadilan dan Kebebasan, 16 Oktober lalu bagi menuntut Akta Hasutan dimansuhkan.

Bermula dari Padang Merbok, mereka berarak lebih satu kilometer pada jam 11.40 pagi menuju ke Parlimen bagi menyerahkan memorandum yang kemudiannya diterima Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Mah Siew Keong.

Seterusnya... | 3828 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 377 kali

Keadilan buat rakyat atau Anwar sahaja?

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Hazlan Zakaria

Saya tiada masalah dengan parti politik yang berjuang bagi keadilan untuk rakyat biasa, kerana memang kita semua perlukannya. Namun saya kurang gemar sekiranya tumpuan hanya diberi kepada sesuatu personaliti sahaja sehingga negara dan rakyat tenggelam olehnya.

Terutama dalam era hari ini di mana kita amat perlukan keadilan oleh sebab rakyat mengharapkan belas ehsan serta bantuan daripada golongan yang lebih berada, sedang kekayaan negara seakan dimonopoli oleh golongan tertentu.

Seterusnya... | 3608 bytes more | 1 comment | Score: 0)
Telah dibaca 282 kali

Anwar 'Membakar' Diri Menerangi Rakyat Malaysia

Approved by: paktam
Topik: Pendapat

Oleh Abu Hassan Adam

Aku senyum sendirian mendengar ‘nasihat’ ‘budak hingusan’ dari Lensa Anak Muda Malaysia (Lensa) yang cuba ‘menasihati’ DS Anwar Ibrahim agar ‘pencen’ dari perjuangannya kerana rakyat telah agak ‘letih’ memperjuangkan perjuangan yang tidak berkesudahan. Maknanya lepas ‘satu hal’ timbul pula hal yang lain yang memerlukan sokongan rakyat.

Seterusnya... | 7933 bytes more | 1 comment | Score: 0)
Telah dibaca 458 kali

Baucer buku: Ramai tidak puas hati

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca
Oleh Norliana Syaera Aziz

Merujuk kepada pembentangan Bajet 2015 minggu lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membentangkan bauncer buku 1Malaysia(BB1M) untuk semua pelajar pelbagai peringkat dikekalkan seperti tahun-tahun yang lepas dengan jumlah RM250 setahun.

Tetapi, cukupkah jumlah yang diberikan kerajaan kepada pelajar kerana terdapat segelintir pelajar tidak berpuas hati dengan jumlah itu  dan juga durasi antara pengagihan yang seterusnya khususnya kepada pelajar IPTA dan IPTS.

Seterusnya... | 2223 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 147 kali

Lain-lain Artikel

Sunday, October 19
Gambar intim: Dyana marah jadi mangsa diskriminasi
Gambar intim: Zairil pertimbang ambil tindakan
Keadilan buat rakyat atau Anwar sahaja?
Adakah Malaysia lebih baik tanpa Anwar?
Anwar 'Membakar' Diri Menerangi Rakyat Malaysia
PAS Kena Pujuk Tamrin Kembali
Rizalman Akan Didakwa Dalam Masa Terdekat
Pengguna Bimbang Transaksi Internet Tak Selamat
Rasuah: Lebih 24 Anggota Penguat Kuasa Lima Agensi Ditahan
Jokowi Angkat Sumpah Jawatan Presiden Indonesia Esok
Baucer buku: Ramai tidak puas hati
Azmin perlu pimpin PKR, satukan Pakatan tanpa Anwar
Selipar di muka Najib sumbangan saya untuk negara
Populariti jatuh, Utusan kritik firma penyelidik
Harga Minyak RON97 ,Sepatutnya RM2.20 Seliter
Saturday, October 18
Bahana arak!
Rakyat bayar harga minyak lebih tinggi daripada pasaran?
Kepimpinan MCA masih di takuk lama
Saya sedih dengan keputusan Datuk Tamrin Tinggalkan PAS
Apa pembaca perlu tahu tentang Umno dan Hasutan
2015 tahun kelam buat warga kota
OSA: Rakyat Perlu Tahu Apa Sebenar berlaku
Kalau Anwar Yang Berusia Masih Bertenaga, Anak Muda Lensa Letih Tak Bermaya ?
Pilih pemimpin berwibawa, bukannya parti
Projek AES bernilai RM700 juta kini jadi ‘gajah putih’
Nyahkan bangsawan Samseng
GST Tengku Razaleigh juga tidak setuju
Nilai aktivisme dirobek keris tidak bersarung
Dari tunai ke makanan, BR1M tetap tidak fokus basmi kemiskinan
Politik figura vs Politik idea/sistem
Azmin mula semak projek diragui ketelusannya di Selangor
Kos naik taraf jalur lebar RM2.7 bilion pada syarikat tak wajar
Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih
Apa yang rakyat (dan menteri) faham tentang GST?
untuk mu sayuti 2
Alahai Shahidan...
Cabaran Pesuruhjaya Pas Terengganu terhadap Phahrorazi tidak bijak
Thursday, October 16
Tahniah dan terima kasih Tamrin
TNB tidak pernah iktiraf alat jimat elektrik
Buku saya sudah panas, saya sudah dikecam
Najib, ke mana perginya wang saya?
Kerana beliau Anwar Ibrahim
Belanjawan 2015: Defisit, hutang dan perbelanjaan kerajaan
Apabila sungai dimatikan dan dijadikan longkang
Pakatan Rakyat tanpa Anwar, Nik Aziz, Kit Siang
Teguran berkesan, cakap serupa dengan amal
BR1M, PM tak hirau teguran Mahathir
Peguam berkumpul untuk berarak bantah Akta Hasutan
Alat jimat minyak sehinga 45 peratus
Respon Kritikan Buku INSIDE STORY: KEJATUHAN KERAJAAN PAS KEDAH

Older Articles

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Apa pandangan anda ,sekiranya hukum hudud dilaksanakan di negara kita ?

Setuju
Tidak setuju
Berkecuali/Tak kisah



Results
Polls

Votes: 425
Comments: 0
Video Terkini
test
No ratings
Views: 533
Comments: 0
20-05-2014 11:54

Serang Calon Ibu
No ratings
Views: 472
Comments: 0
20-05-2014 11:51

Media Semasa
Serang Ibu Calon

@ Detikdaily
Sketsa Semasa

Berita

Jakim siasat program 'I Want To Touch A Dog'

Ustaz Kazim: Jangan selepas ini buat kempen babi

Program sentuh anjing cubaan hina ulama

"Saya Tahu Siapa Cinta Hati Dyana" - Yammy

Gambar Intim: "Ia Taktik Politik Kotor" - Zairil

Pelihara Anjing Untuk Keselamatan, Buru, Bukan Dibelai - Fathul Bari

Pesawat bawa 14 warga M'sia berpatah balik ke JFK

Polis: Pelajar dakwa diculik akan didakwa

Peguam Negara, tunggu apa lagi?

Gambar intim: Dyana marah jadi mangsa diskriminasi
Semua...
Kenyataan Akhbar

Hak kebebasan beragama perlu dihormati

Kenyataan Media JUHAM

Tahniah Yb Azmin Ali , Terima Kasih Tan Sri Khalid

Tahniah Atas Perlantikan Menteri Besar Selangor

MB Selangor : Resolusi Majlis Pimpinan Pusat Keadilan

DAP beri sokongan Kepada Azmin Ali sebagai MM Selangor

Kenyataan terakhir Khalid sebagai MB Selangor

Azmin MB, Saya menerima dengan hati yang terbuka

Jika “badan tidak dipilih” Memilih Ketua Kerajaan ..

Kenyataan Rasmi : Lajnah Undang - Undang Dan Hak Asasi (LUHAM ) PAS Pusat
Semua...
Surat Pembaca

Baucer buku: Ramai tidak puas hati

untuk mu sayuti 2

untuk mu sayuti

Ampu rakyat dan ampu pemimpin berbeza

Bajet 2015: Surat terbuka buat Menteri Kewangan

BN jatuh jika pisah dengan masalah rakyat

Harga minyak: 17 kali naik, sekali turun

BERSIH

IKHWANUL MUSLIMIN:(IM) –Cubalah tauladani mereka.

Tahniah YB Shaari sungib dan YB Hasnul,Kalian Wira.
Semua...
Fokus Isu

Mampukah Azmin ubah landskap politik Selangor ?

Perang sebenar baru bermula di P Kubor

Masa depan PAS di tangan ahli PAS

Akta Hasutan ibarat lembu liar

Umno mahu Pakatan pecah, bukan UG

Siapa sebenarnya di sebalik Pasma?

Mengapa PAS latah keluar Pakatan?

Langkah Kajang gerak sumbang pembangkang

3 soalan yang perlu Mustafa Ali jawab

Benarkah MAS bankrap kerana pekerja?
Semua...
Artikel

Belai anjing hilang stress minyak naik, entahlah...

Pengundi Cina tidak undi BN sebab bodoh kot

Bajet 2014 belum guna untuk lapangan terbang Miri?

63 peratus pengundi muda PRU14

Bahana arak!

Nilai aktivisme dirobek keris tidak bersarung

Apa yang rakyat (dan menteri) faham tentang GST?

Alahai Shahidan...

Tahniah dan terima kasih Tamrin

Kerana beliau Anwar Ibrahim

Belanjawan 2015: Defisit, hutang dan perbelanjaan kerajaan

Pakatan Rakyat tanpa Anwar, Nik Aziz, Kit Siang

BR1M, PM tak hirau teguran Mahathir

Peruntukan menaiktaraf jalan kampung perlu digunakan sepenuhnya

Rangkaian perbankan internet masih selamat?
Semua...
Catatan Menara

Arak Oktoberfest, ‘ladies night’, ibu kejahatan tragedi Oktober

Korban mendekatkan jiwa umat kepada semangat revolusi!

Melayu malas atau dimalaskan oleh Mahathir sendiri?

Sedikit cerita falsafah ‘U-Turn’ dalam Laxmana Do Re Mi

Pakatan PUTERA-AMCJA, tahaluf siyasi yang pertama?

Amalan ‘tafakur’ Islam Umno, dalam acuan Barat?

Lailatulqadar, mencerah jiwa, menurut Hamka

Ramadan bulan perjuangan ‘lelaki dari hujung kota’

Syarahan Mahathir, hudud dan banjir kilat di UIAM

Islam Umno, bukan Islam Muhammad s.a.w?
Semua...
Umum

Rasa kecewa itu ada - Nik Aziz

Semak kontrak tahaluf siyasi demi survival Pas

Tegur pemimpin: Jangan terlalu terbuka

Sokongan bukan Islam meningkat melalui DHPP

Jangan jadi ‘beruang pelihara’

PAS pantang diasak, pasti melawan!

Perlu pencerahan Tahaluf Siyasi

Laksana amanah jayakan perjuangan PAS

PAS tetap tahaluf siyasi dengan Pakatan Rakyat

Umno-BN berusaha keras lumpuhkan Pakatan
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com