Home Hantar Artikel Ke Forum Menu Berita Menua Akaun Anda Tops Hits Maklum Balas Iklan
Iklan Berbayar


Produk Untuk Suami
Rawatan Dadah Secara Islam

Natural Energy Enchancer

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Keluarga Bahagia


Untuk tempahan iklan sila klik di sini
Login/Masuk
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Modules
· Home
· Arkib Berita
· Cetak Artikel
· Feedback
· Flash_Player
· Forums
· iklandetik
· Journal
· News_sol
· Private Messages
· PRK Sg. Limau
· Recommend Us
· Search
· Shout Box
· Submit News
· Surveys
· Top 10
· Topics
· TopikML
· Web Links
· Your Account
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Minda Lutfi

Melepasi jerangkap kerusi panas MB Selangor

Pelantikan Azmin, peranan raja dan krisis yang tidak reda

Isu Johor, rakyat terabai dalam muktamar PAS di Batu Pahat

Konflik dalaman PAS: Menang jadi arang

Krisis MB S'gor: Jangan sampai malu mengaku ahli PAS

Susan, Safwan dan Beng Hock

Aktivis akar umbi ini mempunyai tanggapan dan sudut pandang tersendiri

Mengapa Prof Redzuan perlu dipecat?

'Ya, gaji menteri kita bukan besar sangat, tapi ...'

Riuh-rendah kisah Firdaus akan segera berakhir ....
Semua...
Pendapat

Perhimpunan Agung Umno di hujung kuasa

Mimpi ngeri gabungan Umno-PAS

Betullah petua Dr M

Kita bertuah jika ramai macam Timmy Say

Masa yang sukar bagi Pakatan tahun ini

Turunkan harga minyak sekarang

Politik silap pertikai fatwa haram SIS

Perkampungan nelayan, harga barangan dan GST

Rasuah dan tragedi Cameron

Episod seterusnya drama bersiri tahunan PAC
Semua...
Penulis Tamu

Tak akan naik MAS

Najib bagi mesej untuk singkir Muhyiddin?

Penyaluran BR1M wajar diberi pada suri rumah

Selamat bersidang Umno – Dr Mahathir Mohamad

Ayahanda perlu tahu cerita ini

Risalah kepada seluruh rakyat Kuala Nerus

Presiden Umno tanya: Di mana silap kita?

Apa Kata Jika Mahathir Boikot Perhimpunan Agung UMNO Tahun Ini?

Azmin perlu jelas tentang pembayaran gergsi

Ahli Pas perlu beretika menggunakan media baru
Semua...
Open Artikel

Umno terus diketepikan dengan Pakatan terus cuba berubah

Umno bakal terima padah jika terus abai pemikiran bandar mahasiswa

Pastikan Bajet benar-benar sampai kepada rakyat

Bersaralah Anwar Ibrahim, rakyat sudah letih

Peguam Negara yang buat keputusan tidak dakwa Ibrahim Ali

Umno masih tidak sedar diri

Surat terbuka kepada Pak Lah

Malaysia boleh, menghasut atau tidak?

PM Najib Mesti Dengar Cakap Idris Jalal

Kedegilan politik PKR dan DAP
Semua...
Kritikan

Apa kerja PAS hari ini?

Elok Nik Abduh tumpu AJK PAS Pusat, MP Pasir Mas saja

Ke mana arah tuju PAS selepas isu Selangor dan Pengkalan Kubor?

Tindakan keluar Dewan Bukan Sifat 0rang Beradab

Krisis identiti dalam PAS

Katanya racun ditelan jua

PAS - Pemimpin Berfikiran "Usang' Harus Undur

PAS Mengamalkan "Realpolitik" Untuk Mencapai Hasratnya

Transformasi PAS masih banyak lompongnya?

Kecelaruan dinamisme dalam Pakatan
Semua...
Rangking Forum
Kedudukan Forumer:
© 2009 Detikdaily
Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: mohdgazali50
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 23201

People Online:
Visitors: 358
Members: 0
Total: 358
Anonymous Online

Statistik RealTime Semasa:

Sila klik..
Iklan Berbayar Utama



- 1 lagi ruang iklan kosong di sini -


:: Notis Utama ::

PERHATIAN
 

Sekiranya ada sebarang pertanyaan atau sumbangan artikel bolehlah
email terus kepada webmaster.detik@gmail.com

Ikuti perkembangan politik di negeri utara di laman web Warta Utara Online   

   :: DAFTAR AHLI DI SINI ::

Sila klik


Forum Detikdaily

Forum/Topik  Balas   P.Akhir   Lihat 
   Makluman & Info untuk tindakan WM, Mod atau Forumer - - -
   Mesti Baca Salahlaku Para Forumer... - - -
   Ubn x mampu tandingi PR.... 4 Jomfikir 310
   Tgk berape org berani tegur pemimpin pd PAU esok.... 1 viruscom 157
   Nak ker pilih jika jadi parti politik pru 14 ?.... 0 ayamdehlapeh 125
   MB Baru Selangor.. 201 21Halim 6864
   Bajet Johor 2015 3 jambu_banyu 345
   Bajet Selangor 2015 7 jambu_banyu 151
   Cuba kekawan belek-belek harga petrol RON95 & RON 97.... 7 jambu_banyu 711
   Kelantan x mampu tampung perbelanjaan - Mustapa Mamat. 1 juang1430 258
   Apabila Anwar bersuara 9 mongol 1389
   Sultan terpaksa BERSUARA....... 4 21Halim 549
   KWSP tak cukup duit? 1 jambu_banyu 417
   Harga Runtuh!!_PENAPIS AIR TERSOHOR DR.JABBAR 0 anjang 314
   Al Qaeda dan ISIS...Siapa mereka? 57 ayra_j 4878
   Apa akan berlaku sekiranya Anwar bersara atau dipenjara? 12 viruscom 1467
   TERMURAH DI MALAYSIA!!_Susu Kambing Asli + Madu Lebah 1 anjang 312
   Siapa kata rege minyak naik tak affect kos?tengok ni apa jdi 5 kimi 1837
   ©KISAH SI BONGSU - Dari Diari Sebuah Kehidupan 706 Ziarahmenilai 205786
   Kera jahanam merompak lagi!!.. Kali ni melalui TM 2 juang1430 1275
   Sah lubang anu Sayfool masih teruna! 4 juang1430 1439
   Daulat AMNU & Kera jahan nam!.. Harga petrol naik lagi 30 juang1430 1455
   Mengapa gunakan barang tiruan? 9 21Halim 404
   BR1M 2015 23 21Halim 2564
   Persempadanan semula kawasan pilihan raya 9 21Halim 354
   Kenapa RON97 jer diturunkan harga RON95 tak?.... 3 21Halim 330
   Jokowi pun buat rasionalisasi subsidi petrol 1 juang1430 199
 

LIKE Facebook DD


Berita Terkini


PAS Sabah syor pinjaman syariah kakitangan negeri

Akta 750 rampas hak wilayah negeri

Soalan MP PAS dituju kepada PM pada hari terakhir

Ucapan semangat bagi Umno tapi bosan bagi Malaysia

Lelaki Dipercayai 'Geng Mamak' Ditembak Mati, Rakan Cedera

MH370: Sampai Bila Nak Digantung Tak Bertali?

Bilakah Malaysia mahu wujudkan polis khas syariah?

PAS harap Malaysia tidak jadi 'syurga' dagangan manusia

Memo bantah arak diserah kepada MAS

Hasil pertemuan PAS-Pasma dibawa ke mesyuarat Pusat
Semua...

Pak Samad ‘naif dan buta’?

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Rozhan Othman

Abraham Maslow pernah menyebut “Apabila alat yang anda miliki hanyalah pemukul, anda akan menganggap semua yang lain sebagai paku (untuk diketuk)”.

Perumpamaan ini juga boleh digunakan dalam meneliti gelagat orang dalam berhujah. Orang yang berilmu akan berhujah menggunakan ilmu, fakta dan hujah empirikal.

Seterusnya... | 5012 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 77 kali

Subsidi hapus, lepas ini apa pula?

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh HAMBALI AKRAM

SELEPAS puas berpencak silat, akhirnya subsidi petrol dihapuskan dan bermula 1 Disember 2014. Harga bahan bakar ini akan mengikut harga semasa dunia. Begitulah khabarnya kepada kami rakyat Malaysia yang tidak berapa faham sangat tentang permainan harga minyak ini.

Bagi rakyat seperti saya, yang lebih penting ialah harga bahan bakar ini mestilah tidak membebankan kehidupan rakyat secara keseluruhannya, tidak kira ada subsidi atau tidak

Seterusnya... | 2320 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 156 kali

Tak akan naik MAS

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Subky Latif

JIKA boleh saya dan anak-anak saya tidak akan naik MAS baik dalam negeri mahu pun di luar negeri. Bukanlah tiada rasa kasih atas apa saja kepunyaan nusa, tetapi saya amat kecewa, saya dan sekalian penumpang khususnya Islam telah diperdaya oleh MAS.
      
Tanpa diketahui setiap kali saya menaiki MAS, ia telah mengenakan sebahagian daripada tambang saya bagi menyediakan arak bagi yang mentedarah arak dalam pesawat itu.

 

Seterusnya... | 4503 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 100 kali

63 tahun: PAS tidak pernah khianat rakan tahaluf

Approved by: paktam
Topik: Wawancara
SAMBUTAN 63 tahun PAS perlu diadakan kerana ia boleh dijadikan medan untuk memperkukuhkan parti. Justeru, semua pihak dalam PAS perlu memainkan peranan berkesan ke arah itu. Isu politik Selangor turut dilihat mempunyai hikmah tersendiri kerana ke semua pihak dalam PAS kini mahu aktiviti tarbiyah dan usrah diperkasakan lagi. Tahaluf siyasi PAS dengan Pakatan Rakyat pula perlu diteruskan kerana ia selari dengan amanah perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS dan pendekatan Islam adalah rahmat.
Seterusnya... | 18148 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 70 kali

Kehadiran Mahathir Dalam PAU 2014 Masih Lagi 50-50

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Shahbudin Husin

Menjelang  majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO atau PAU 2014 pada hari Khamis ini, kehadiran bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad yang sudah menarik balik sokongan dan banyak menegur kepimpinan Najib Razak, masih lagi belum pasti sebenarnya.

Bagaimanapun, Mahathir sebenarnya sudah menetapkan pendirian untuk tidak menghadiri perhimpunan kali ini dengan berkunjung ke luar negara. Tidak dipastikan sama ada kunjungannya ke luar negara itu bagi memenuhi program rasmi, bercuti atau seumpamanya.

Seterusnya... | 4483 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 307 kali

Najib bagi mesej untuk singkir Muhyiddin?

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu

Oleh Mohd Sayuti Omar

Kalau tidak silap sudah dua kali Najib Razak menyarankan agar Umno memberi laluan kepada orang muda untuk memimpin parti Umno.

Pertama semasa beliau berucap dalam konvensyen Umno Johor baru-baru ini. Hari ini semasa berucap di konvensyen Umno Wilayah Persekutuan Perdana Menteri ke 6 itu sekali lagi menyarankan agar orang muda diberi laluan.

Seterusnya... | 5048 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 671 kali

Melanggar janji PM: Dua serangan daripada Zahid

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Hazlan Zakaria

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi nampaknya berminat untuk membuktikan dirinya sebagai menyesuaikan diri dengan menyangkal dakwaan Perdana Menteri. Walaupun kita tidak boleh mengatakan bahawa jika niat nyata beliau ia adalah pasti persepsi hasil akhir daripada kecenderungan beliau.

 Ia mengingatkan saya kepada salah satu iklan radio yang tidak pernah gagal untuk pique mewah saya dalam perjalanan saya ke dan dari tempat kerja, satu Domino Pizza dengan "Dua la la" lagu pendek.
Seterusnya... | 6806 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 452 kali

Siapa akan dipertanggungjawabkan kerana kemusnahan alam semula jadi di Pahang?

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh K Kabilan

Ada sesuatu yang tidak benar-benar salah dengan kerajaan negeri Pahang. Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan anggota exco beliau seolah-olah telah hilang plot dalam memelihara keindahan alam semula jadi di negeri ini.

 Pahang adalah rumah kepada ketiga-tiga kawasan tanah tinggi yang popular, dua tasik terkenal kaya dengan flora dan fauna, pantai yang memukau dan saluran besar hutan hujan yang merupakan antara yang tertua di dunia.
Seterusnya... | 9125 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 173 kali

Penyaluran BR1M wajar diberi pada suri rumah

Approved by: paktam
Topik: Penulis Tamu
Oleh Zuraida Kamaruddin

Wanita PKR menggesa kerajaan Barisan Nasional meyalurkan sebahagian pemberian BR1M kepada suri rumah supaya dapat dimanfaatkan secara langsung daripada pembayaran wang tunai tersebut. Ini sejajar dengan Bajet Responsif Gender atau Gender Responsive Budget di mana wanita diberi kuasa membuat keputusan dalam pengurusan kewangan hal ehwal rumah tangga mereka.

Seterusnya... | 3289 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 111 kali

Mimpi ngeri gabungan Umno-PAS

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Abd Shukur Harun

Masih tidak habis kita mendengar desakan, gesaan, seruan dan seumpamanya supaya PAS bekerjasama atau bergabung dengan Umno, kononnya demi survival orang Melayu.Kononnya juga jika PAS-Umno tidak bersatu, dibimbangi orang Melayu akan menjadi Red Indian di tanah air mereka sendiri.

Menurut mereka yang mendesak ini, ancaman terhadap orang Melayu tidak pernah seserius ini sepanjang sejarah kaum di negara ini.

Seterusnya... | 6095 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 191 kali

Dari rakyat, untuk rakyat!

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Hanif Mahpa dan Azzan Aznan

Adakah kehadiran mahasiswa hari ini dirasai masyarakat awam? Adakah berdirinya bangunan agam universiti di tengah-tengah lautan masyarakat disedari dan dirasai oleh penduduk sekitar?

Seterusnya... | 5362 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 41 kali

Setuju teguran Tun M kepada Umno

Approved by: paktam
Topik: Surat Pembaca

Oleh ABDUL SHARIF SHUIB

SEMALAM, sekali lagi dalam blognya, Tun Dr. Mahathir meluahkan kritikan dan teguran kepada Umno. Bagi saya luahan ini bukan perkara baharu tetapi telah berulang kali telah diluahkan, namun seperti mencurah air di daun keladi.

Antara perkara yang menjadi kegusaran beliau ialah kurangnya penyertaan cerdik pandai dalam organisasi parti. Mungkin sekali imbas, pada peringkat ahli parlimen dan menteri kabinet perkara ini tidak begitu ketara, namun bagi peringkat bahagian dan kawasan teguran Tun Mahathir lebih jelas.

Seterusnya... | 2454 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 58 kali

Pelik, Adun BN tolak RM200 ribu

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh DR DZULKEFLY AHMAD

SAYA rakamkan ucapan Syabas kepada YAB MB Selangor yang membentangkan Belanjawaan Negeri yang punya matlamat yang jelas dan tidak sekadar populis, bertanggungjawab dan pruden.

1. Mengimbangi daripada anggaran bajet 2015 berjumlah RM2.422 bilion sebnyak RM1.288 bilion atau 53.19 peratus peruntukan perbelanjaan mengurus dan RM1.134 atau 46.81 peratus adalah satu pendekatan yang pruden bagi memacu kerancakan ekonomi dan kesejahteraan rakyat.

Seterusnya... | 3131 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 93 kali

Perhimpunan Agung Umno di hujung kuasa

Approved by: paktam
Topik: Pendapat

Oleh DR RIDUAN MOHAMAD NOR

KETAKUTAN hilang kuasa dan euforia paranoid sedang menggema hangat di PWTC, seolah tanah leluhur ini sedang diperintah bangsa asing. Ironisnya negara ini diperintah oleh Umno, parti yang lahir pada 11 Mei 1946 dan mempunyai jajaran Perdana Menteri berkeahlian Umno.

Tema bangsa Melayu akan hilang daripada peta kuasa, hilang segalanya sedang disenandungkan dengan sajian melankolik oleh pemimpin-pemimpin Umno dan para perwakilan yang sedang bersidang. Termuntah segalanya melalui pantun, pepatah petitih, seloka bahkan terjahan semangat akan kebimbangan hilang kuasa ini.

 

Seterusnya... | 6697 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 64 kali

Bajet peduli rakyat Minali pamer keupayaanya jadi MB

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Mohd Sayuti Omar

Setelah 63 hari memegang jawatan Menteri Besar Selangor, hari ini Jokowi Malaysia (Mohamed Azmin Ali) yang kini saya tukar nama menjadi Minali, telah membentangkan anggaran belanjaan Selangor untuk tahun 2015. Belanjaan Minali memang dinanti-nanti dan ditunggu-tunggu oleh segenap pemerhati politik. Kenapa yang ditunggu umum untuk mengetahui bagaimanakah bentu dan rupanya perbelanjaan sulung beliau.

Kehebatan bekas MB Selangor sebelum ini membayangi atau pun dijadikan perbandingkan, al maklumlah MB sebelm ini dikenali sebagai seorang pakar dalam bidang korporat dan pernah mencatat nama sebagai ahli korporat unggul

Seterusnya... | 6036 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 435 kali

Jangan dijadikan perhimpunan agung seperti pementasan teater percuma

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Aspan Alias

Ucapan Muhyiddin dalam perasmian perhimpunan pemuda, wanita dan putri UMNO semalam telah menyentuh isu-isu penting yang agak hampir kepada masalah sebenar yang UMNO hadapi hari ini. Muhyiddin telah memaparkan isu yang benar iaitu cabaran-cabaran sebenar yang UMNO hadapi, dan ia memerlukan ‘fresh restart’ bagi parti itu untuk terus menjadi relevan untuk masa yang mendatang.

Seterusnya... | 8964 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 231 kali

UMNO gagal berubah, siapa perlu diubah?

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Shahbudin Husin

UMNO mengadakan Perhimpunan Agung tahunannya sekali lagi. Jika dikira daripada tarikh ia ditubuhkan pada 1946, usia UMNO ketika ini sudah mencecah 68 tahun dan kalau ia seorang manusia pula, ia adalah seorang tua yang sudah dijangkiti banyak penyakit serta tidak berada lama lagi hayatnya di dunia ini.

Tetapi sebagai entiti yang tiada tempoh matinya, usia UMNO sukar diramalkan. Hayatnya mungkin panjang dan mungkin juga pendek. UMNO ketika ini bukan saja menjadi antara parti paling lama berkuasa tanpa henti, bahkan mungkin satu-satunya parti yang menuntut kemerdekaan yang masih kekal menggenggam kuasa.

Seterusnya... | 6126 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 153 kali

Terjerumus dalam lembah kegilaan!

Approved by: paktam
Topik: Artikel
Oleh Ahmad Mustapha Hassan

Saban tahun, kita dibanjiri dengan berita-berita mengenai salah tadbir dan kecuaian jenayah. Tetapi kesalahan-kesalahan ini seolah-olah menerima hukuman yang ringan, atau langsung tidak dihukum.

Kesilapan-kesilapan pengurusan yang sama terus berulang, dan Laporan Ketua Audit Negara telah menjadi satu ‘panduan’ bagaimana untuk membazirkan wang awam dan menyesatkan negara ini.

Seterusnya... | 6976 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 138 kali

Membina jati diri muslim

Approved by: paktam
Topik: Artikel

Oleh Syed Ariffin Abu Thahir

Sudah menjadi lumrah alam, peredaran masa begitu cepat dan pantas. Setiap yang datang akan pergi dan setiap yang bermula akan berakhir. Begitulah juga dengan peredaran masa yang berlaku kepada alam persekolahan yang merupakan hari terakhir sesi persekolahan tahun ini.

Cuti sekolah memang masa yang ditunggu-tunggu bukan sahaja anak-anak, malahan ibu bapa sendiri. Anak-anak memang mahu bebas daripada belenggu buku sekolah, mereka mahu berseronok setelah penat menelaah pelajaran sepanjang tahun.

Seterusnya... | 7773 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 69 kali

Betullah petua Dr M

Approved by: paktam
Topik: Pendapat
Oleh Timmy Say

Ahli politik dunia sering terdedah dengan kecaman, kritikan, tuntutan dan fitnah. Bagaimana rakyat dapat membezakan yang mana satu kecaman, kritikan, tuntutan dan fitnah?

Sebenarnya rakyat tidak dapat membezakannya dengan jelas. Kategori di mana satu-satu kenyataan jatuh ke dalam ruang “kecaman”, “kritikan”, “tuntutan” dan “fitnah” sangat bergantung pada persepsi politik rakyat dan juga kesukaan pada pemimpin politik itu sendiri.

Seterusnya... | 4845 bytes more | comments? | Score: 0)
Telah dibaca 103 kali

Lain-lain Artikel

Wednesday, November 26
Membina jati diri muslim
Mimpi ngeri gabungan Umno-PAS
Betullah petua Dr M
Baiklah Tun M jadi perwakilan Kubang Pasu
Selamat bersidang Umno – Dr Mahathir Mohamad
Ayahanda perlu tahu cerita ini
Risalah kepada seluruh rakyat Kuala Nerus
Umno terus diketepikan dengan Pakatan terus cuba berubah
Minta maaf, ini Perhimpunan Agung Umno
Menyediakan pemimpin pelapis PAS
Hasil pertemuan PAS-Pasma dibawa ke mesyuarat Pusat
Memo bantah arak diserah kepada MAS
PAS harap Malaysia tidak jadi 'syurga' dagangan manusia
Bilakah Malaysia mahu wujudkan polis khas syariah?
MH370: Sampai Bila Nak Digantung Tak Bertali?
Lelaki Dipercayai 'Geng Mamak' Ditembak Mati, Rakan Cedera
Ucapan semangat bagi Umno tapi bosan bagi Malaysia
Presiden Umno tanya: Di mana silap kita?
Status penggunaan senjata kimia di Syria, Israel
Thursday, November 20
Asas-asas pemerintahan Islam
‘Kebiadapan kapitalis’ bakal ulangi tragedi Cameron Highlands
Bantah penjualan arak di Bangi
Peniaga Melayu sukar berniaga di bandar?
Minat belia: Kementerian pertimbang cadangan PAS
Polis diminta jangan bertindak berdasar laporan media
Acuan kapitalis, sosio-budaya liberal punca rapuh akhlak – Mapim
1MDB skandal kewangan terbesar era Najib
‘Laksana Islam secara menyeluruh, tafsir Islam dengan betul’
Polis Tahan Bapa Dipercayai Dera, Cabul Anak
Sultan Pahang Titah Henti Teroka Tanah Haram Di Cameron Highlands
Wednesday, November 19
Mahathir : Seolah Olah Menteri Juga Tidak Yakin Kepada Sekolah Kebangsaan
Apa Kata Jika Mahathir Boikot Perhimpunan Agung UMNO Tahun Ini?
Turunkan harga minyak semasa perhimpunan Umno atau berdepan demonstrasi
Caj arak: Pengguna ada hak boikot MAS - Murshid
Aktivis PAS rayu bantuan anak gadis kanser
Siapa yang peduli rintihan si miskin
Kita bertuah jika ramai macam Timmy Say
Tuesday, November 18
Apa Gunanya parlimen Jika Tidak Berfungsi Sebenarnya ?
Masa yang sukar bagi Pakatan tahun ini
Kepala dalam kotak
Turunkan harga minyak sekarang
Jahara mahu Guan Eng semak fakta dan mohon maaf
Caj arak dalam tiket, NGO dakwa MAS tipu penumpang Islam
Ahmad Maslan mohon maaf kepada Dewan Rakyat berhubung 1MDB
Tanah runtuh: Jalan ke Genting Highlands tertimbus
Mahkamah Persekutuan Syariah: PAS sedia diajak bincang
Monday, November 17
Gilotin: Pejabat TMB kesal laporan tak tepat
Azmin perlu jelas tentang pembayaran gergsi
Keluarga Taib galak pamer kemewahan, di serata tempat
Ahli parlimen BN terlepas dengan alasan ‘tanpa niat…’

Older Articles

Jaringan Berita & Isu

 Harakahdaily
 TranungKite
 Detikdaily
 WartaUtara
 Selatan Online
 Malaysiakini
  Merdekareview
 Utusan Malaysia
 MStar Online
 The Malaysian Insider
 Malaysian Digest
 Suara Keadilan
 SiasahDaily
 Wasilah Online
 The Star Online
 Berita Harian
 Sinar Harian
 Buletin Online
 Utara Online
 Malaysia Today
 Harian Metro
 Bernama
 Kosmo
 Malay Mail
 The SunDaily
 Borneo Post Online
 Sabah Times
 New Straits Times
 MindaRakyat
 Beritasemasa.com
 Open Minda

Survey
Apa pandangan anda ,sekiranya hukum hudud dilaksanakan di negara kita ?

Setuju
Tidak setuju
Berkecuali/Tak kisah



Results
Polls

Votes: 494
Comments: 0
Video Terkini
test
No ratings
Views: 667
Comments: 0
20-05-2014 11:54

Serang Calon Ibu
No ratings
Views: 604
Comments: 0
20-05-2014 11:51

Media Semasa
Serang Ibu Calon

@ Detikdaily
Sketsa Semasa

Berita

PAS Sabah syor pinjaman syariah kakitangan negeri

Akta 750 rampas hak wilayah negeri

Soalan MP PAS dituju kepada PM pada hari terakhir

Ucapan semangat bagi Umno tapi bosan bagi Malaysia

Lelaki Dipercayai 'Geng Mamak' Ditembak Mati, Rakan Cedera

MH370: Sampai Bila Nak Digantung Tak Bertali?

Bilakah Malaysia mahu wujudkan polis khas syariah?

PAS harap Malaysia tidak jadi 'syurga' dagangan manusia

Memo bantah arak diserah kepada MAS

Hasil pertemuan PAS-Pasma dibawa ke mesyuarat Pusat
Semua...
Kenyataan Akhbar

Penjelasan tentang fatwa pluralisme dan liberalisme

Isu Royalti Terengganu : Bagaimanakah Kesudahannya ?

Hak kebebasan beragama perlu dihormati

Kenyataan Media JUHAM

Tahniah Yb Azmin Ali , Terima Kasih Tan Sri Khalid

Tahniah Atas Perlantikan Menteri Besar Selangor

MB Selangor : Resolusi Majlis Pimpinan Pusat Keadilan

DAP beri sokongan Kepada Azmin Ali sebagai MM Selangor

Kenyataan terakhir Khalid sebagai MB Selangor

Azmin MB, Saya menerima dengan hati yang terbuka
Semua...
Surat Pembaca

Subsidi hapus, lepas ini apa pula?

Setuju teguran Tun M kepada Umno

Menteri naik gaji, rakyat naik apa?

Jangan jadikan buli sebagai budaya asrama

untuk mu khalid samad

Kes Liwat II Dari Kacamata Saya

Operasi Gempur Aurat: MCA jangan melatah

Lepas ni “belai” babi pula?

Baucer buku: Ramai tidak puas hati

untuk mu sayuti 2
Semua...
Fokus Isu

Jangan perbodoh rakyat dengan harga minyak

Pluralisme agama: Mencari pencerahan?

Rayuan Sodomi II dan pertembungan prinsip

Mampukah Azmin ubah landskap politik Selangor ?

Perang sebenar baru bermula di P Kubor

Masa depan PAS di tangan ahli PAS

Akta Hasutan ibarat lembu liar

Umno mahu Pakatan pecah, bukan UG

Siapa sebenarnya di sebalik Pasma?

Mengapa PAS latah keluar Pakatan?
Semua...
Artikel

Pak Samad ‘naif dan buta’?

Dari rakyat, untuk rakyat!

Pelik, Adun BN tolak RM200 ribu

Kehadiran Mahathir Dalam PAU 2014 Masih Lagi 50-50

Bajet peduli rakyat Minali pamer keupayaanya jadi MB

Jangan dijadikan perhimpunan agung seperti pementasan teater percuma

Melanggar janji PM: Dua serangan daripada Zahid

UMNO gagal berubah, siapa perlu diubah?

Siapa akan dipertanggungjawabkan kerana kemusnahan alam semula jadi di Pahang?

Terjerumus dalam lembah kegilaan!

Membina jati diri muslim

Baiklah Tun M jadi perwakilan Kubang Pasu

Minta maaf, ini Perhimpunan Agung Umno

Menyediakan pemimpin pelapis PAS

Asas-asas pemerintahan Islam
Semua...
Catatan Menara

Anjing-anjing dalam persuratan dan kebudayaan Melayu Islam

Arak Oktoberfest, ‘ladies night’, ibu kejahatan tragedi Oktober

Korban mendekatkan jiwa umat kepada semangat revolusi!

Melayu malas atau dimalaskan oleh Mahathir sendiri?

Sedikit cerita falsafah ‘U-Turn’ dalam Laxmana Do Re Mi

Pakatan PUTERA-AMCJA, tahaluf siyasi yang pertama?

Amalan ‘tafakur’ Islam Umno, dalam acuan Barat?

Lailatulqadar, mencerah jiwa, menurut Hamka

Ramadan bulan perjuangan ‘lelaki dari hujung kota’

Syarahan Mahathir, hudud dan banjir kilat di UIAM
Semua...
Umum

63 tahun: PAS tidak pernah khianat rakan tahaluf

Rasa kecewa itu ada - Nik Aziz

Semak kontrak tahaluf siyasi demi survival Pas

Tegur pemimpin: Jangan terlalu terbuka

Sokongan bukan Islam meningkat melalui DHPP

Jangan jadi ‘beruang pelihara’

PAS pantang diasak, pasti melawan!

Perlu pencerahan Tahaluf Siyasi

Laksana amanah jayakan perjuangan PAS

PAS tetap tahaluf siyasi dengan Pakatan Rakyat
Semua...

  Ahmad Lutfi Othman
  Azizi Abdullah
  Abdul Kadir Jasin
  Mahaguru58
  Merah Tinta
  Amdang 81
  Ibnu Hasyim
  Cucu Mat Kilau
  Tun Dr Mahathir
  Rockys Bru
  Screenshots
  Cikgu Nuri’s Online
  Attakiri
  Abu Ayysah
  Suhaimi Taib
  Redhuan D. Oon
  Lagenda Buta
  Orang Klawang
  Tok Pijat
  Zahid Yusof
  Taranama
  Pemuda BukitKatil
  Kedahlenie..!!
  Dr Fikrah
  Putera Batu
  Addin
  Budu Online

  ...penarik beca
  Roslan SMS Corner
  Amin Iskandar
  A L- H U S S E Y N
  Ketua Perusuh
  Kuda Kepang
  Kickdefella
  Kuda Ranggi
  Putera Maya
  Lanh14
  Wan Nordin Yaacob
  Khalid samad
  Jed Yoong
  Dr. Hj. Hamirdin
  Malaysia Waves
  Sofi Wahab
  Telahan Politik
  Boneka, Penyu, SPR
  Jamaludin Md Isa
  Helang Jagat
  Meli Kapak Jangak
  Hishamuddin Rais

  Tun Telanai
  Faisal Tehrani
  Ibrahim Baba
  Fudzail
  Drs Idham Lim
  Ust Nasrudin
  Zaharuddin.Net
  Al-Bakistani
  SaifulIslam.Com
  Dr. Mohd Asri
  sya~reformis
  al-Kerohi
  Aduka Taruna
  Nik Abdul Nik Aziz
  jahilGoBlog
  Edyesdotcom
  Bulan Penuh 2012
  Rosli Salem
  Che Kamala
  Rusli Islam
  klpost.com
  Jiwo Kelete
  Cenangau
  Pemuda Wilayah
  Lilahi taala
  Kalam Perantau
  Tempe Goreng
  Sokong PR
  Janggut
  Tarmizi Mohd Jam
  Kopitiam Bang Nan
  Pink Turtle
  Perisik Rakyat
  Siasahdaily
  Pahang daily
  Sabahdaily
  Kampus Negara
  Al Banjari
  Bumi Perak
  Zabidi Morad
  Ahmad Fadhil
  Eddie Putra
  Amirulreza
  Rozmal Malakan
  Republik kata
  Go Malaysia
  Ahli Parlimen PAS
  A.M.K.N.S.
  Ust Idris Ahmad
  Mummy Rokiah
  Greenboc
  Lagi....
* Tidak mengikut susunan keutamaan
design by ethaidesign.com